Can Pastilla Palma de Mallorca

Fredagen 21/5-10 packade jag resväskan efter en del påtryckningar från Mats. Jag har aldrig rest någonstans utan att noggrant, ordenligt och genomtänkt packat mitt bagage.Den här packningen var jobbig, men jag fick till sist ihop en resväska med kläder som kanske inte var så genomtänkt.
Lördagen 22 maj reste vi från Sturup till Mallorca. Nu var det rehabilitering som gällde. Lata dagar på stranden, lite gyllenbrun färg på min bleka Sverigekropp. Det måste väl vara den bästa medicinen för en som "gått in i väggen"!!!

Det jag kommer ihåg från hotellet var utsikten från vår stora balkong, med full panorama utsikt över hela stranden. Vi skickade msm till Mattias och Martina från den vackra utsikten. Martina som var i Beddinge med sin pojkvän Linus, skickade tillbaka en lika vacker bild från stranden i Beddinge. På kvällen gick vi till första bästa pizzeria. Jag minns att pizzan var salt och hårt bakad. 

Efter pizzan är mitt minne av vad som hänt helt bortblåst. Mats har berättat att natten kl 03.00 mellan söndagen 23 och 24 maj fick jag kraftig huvudvärk och började kräkas. Vi åkte taxi till ett statligt sjukhus. Där konstaterade de att jag hade urinvägsinfektion. En lättad Mats tar med mig, recept på "painkillers" och stark pencillin tillbaka till hotellet. 
Mats hämtar medicinen så fort apoteket öppnar med förhoppning om att nu blir allt bra! Alla vet vi ju vilka "dunderkurer" de har i utlandet! Men, tyvärr hjälpte inte den kuren mot min åkomma Jag blev sämre och sa till Mats : vad är det som händer med mig? Han blir förtvivlad och klarar inte att hantera mig längre. kl 11.30 ringde Mats till kontoret på resebyrån Apollo och ber dem skicka en läkare. Inom en halvtimme var en kvinnlig läkare hos oss på hotellrummet. Massor av rosor till Apollo som skötte det hela med bravur.
Läkaren undersökte mig och ringde efter ambulans. Mats ville inte ta mig tillbaka till det statliga sjukhus , utan ber om att vi får komma till ett privat, så sker och vi kommer till det fantastisco sjukhuset Juanda clinic.

Klockan 13.00 blir jag undersökt och scannad. På röntgen ser de att det är något som inte stämmer och kallar dit hjärnkirurgerna far och son Olabe. Innan klockan är 16. 00 har de ställt en diagnos: hjärntumör, och bestämt datum för operation onsdagen den 26 maj kl 16.00!

Än vet inte våra älskade ungar vad som hänt, men Martina skickar ett sms kl 16:11 och undrar hur vi har det! Hon har berättat senare att hon hade en olustig känsla. Mats ringer upp både henne och Mattias och berättar. dagen efter tisdagen 25/5 strax efter kl 14.00 finns våra älskade ungar Mattias och Martina hos oss på intensiven på Mallorca.  


Kommentarer
Postat av: Martina

Ja mamma du är verkligen fantastico! Snart kommer vi & lämnar solsidan till dig;) KVällen då "dina ungar" fick reda på att röntgen visade på en hjärntumör, då skingrade jag mina tankar genom att titta på solsidan;) Ses snart du fantastico! Puss & kram

2010-08-06 @ 17:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0