Dagen innan operation.

Innan jag fortsätter min berättelse, vill jag skriva några ord till dig Mats. Tack för ditt beslut om att resa till Mallorca, tack för din sinnesnärvaro, tack för dina så rätta beslut, tack för dina samtal till min far, min storasyster Janet, min lillebror Patrik, alla praktiska men nödvändiga samtal till bla försäkringsbolag och SOS i Köpenhamn. Du ÄR och har varit "fantastico"!

Jag blev direkt inlagd på intensiven, inflammationen i hjärnan skulle hävas innan operation. Jag önskar att jag kunde komma ihåg när min Mattias och min Martina kom till mig direkt från flygplatsen( efter att de hade blivit lovade förlängd besökstid) men dessa "rymdvarelser" i gröna kläder finns inte på min näthinna. jag är övertygad om att deras närvaro skänkte mig ett lugn och trygghet. Enligt dem var jag vid gott mod och glad att få se dem. Mats frågade om jag skulle ringa till någon och då ville jag ringa till min" syster yster".  Janet svarar och jag frågar om hon vet vad som ska hända? Jo, det visste hon ju och sa: Nu ser du till att komma hem igen, annars går jag ner och hämtar hem dig! Men Janet det är alldeles för långt för dig att gå! Hon frågar också om jag är rädd. men svaret jag ger genomsyrar hela min vistelse på Clinic Juaneda: Nej, jag känner mig så trygg!
Mattias vilken sinnesnärvaro du hade innan du och Martina reste ner till oss. Du tog med dig vår fina familjebild som Lennart, vår goda vän , tog i trädgården i Ödåkra för mångs år sen och även "Lajban" packades ner! Vem är då "Lajban", jo det är Mattias nalle som han fick när han föddes föddes för 33 år sen, han är förståligt nog sliten efter alla dessa år och platt som en pannkaka, men helt underbar!
Familjebilden sattes upp så att när jag vaknade upp efter operation var det min älskade familj det första jag såg. 
Lajban fanns hos mig hela tiden( men du, du har nog aldrig varit så ren, de har berättat att dom fick "sanera" dig i ett spritbad) Alla dofter efter 33 år var nu som bortblåsta, men det var det värt för att ha tryggheten i att ha dig hos mig! 
Slutar dagens inlägg med ett tack till er som läser och även kommenterar mina inlägg. Era ord och kommentarer värmer och ger mig styrka, kram från "novisen vid datorn.  


Kommentarer
Postat av: Ami

Lillan, jag gråter och skrattar om vartannat när jag läser. Du ska absolut sadla om och bli författare efter detta.

Hoppas du snart känner dig lite piggare!

Många kramar

Ami

2010-08-08 @ 15:17:07
Postat av: Martina

Mamma minns inte mkt av intensiven på "Mallis", eller rättare sagt INGENTING. Första dagen efter operation pratade hon endast engelska med oss samt enstaka ord av spanska, som HOLA, bör dock poängteras att hon inte uttalde ordet OLA utan verkligen med betoning på H.et haha. Många härliga & knasiga berättelser berättade mamma under tiden på intensiven, dock när hon var som mest sinnesnärvarande (ellerrättare sagt när vi trodde att du var sinnesnärvarande, har dock visat sig att du inte minns) berättade hon att hon en dag skulle skriva en bok och hon var helt övertygad om att den skulle bli en bestseller! Jag instämmer;) Du är en stjärna mamma, allt du tar för dig är du grym på! Du rockar min värld och många andras! U rock mummy;)

Puss & kram!!

2010-08-08 @ 20:12:15
Postat av: Patrik

Hej Syster!



Jag kommer följa din berättelse varje dag.

Ha det så bra vi hörs.



Patrik

2010-08-08 @ 20:18:44
Postat av: Emma

Du är amaziiiiing, Lillan! Tänker på dig varje dag, och med den här bloggen kan man komma lite närmre dig också! Fortsätt med vad du är bäst på; att inspirera! Det har du gjort så länge jag känt dig. Supermånga kramar från Norra Storgatans minsting!!

2010-08-08 @ 21:38:15
Postat av: Annica

Kära,kära Marie! Det känns i hela kroppen när jag läser din blogg. Tänker på dig varje dag och önskar dig styrka. Du har så mycket livsglädje och så mycket att ge alla omkring dig. Jag är fullständigt övertygad om att du kommer att fixa det här och, det där om att skriva en bok, klart du ska. Bamsekramar till dig!!!

Annica

2010-08-09 @ 16:16:50
Postat av: Helena

Marie, tänker på dig idag och skickar en stor kram från Stockholm! Helena

2010-08-09 @ 17:02:22
Postat av: Sandra

Väldigt bra skrivet lillan.. Massa tankar till dig här från Norge!! Kommer snart och hälsar på igen kära moster!

kramar till er alla där hemma och en speciellt stor kram till dig :)

2010-08-09 @ 21:25:32
Postat av: Mathias Meltzer

Instämmer, Du är grym på att inspirera! Kommer ihåg när vi träffades på stranden och du sa till mig att åka på min resa till Tunisien.. Du kommer fixa detta!

2010-08-10 @ 20:01:17
Postat av: Mattias

Instämmer helt mamma, pappa är och har varit helt fantastico! Du är vår hjälte pappsen, din sinnesnärvaro och förmåga att kräva en "second opinion" har hjälp oss alla genom detta. Framförallt mamma så klart. Sen allt du gör nu och ställer upp för mamma och oss är magiskt, bästa pappan i världen!



Nu är flocken snart samlad igen :)

2010-08-21 @ 20:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0