Dålig hårdag!

Vaknade på fel sida, humöret ej på topp! Ska få min peruk idag, känns så där. Jag har alltid varit noga med mitt hår, klippt mig var sjätte vecka och satt färg varannan gång, och valt frisör med stor omsorg, ni är bäst Caroline och Linda på Larsson & Lange! 
Ja, mitt "krokiga" nya hår är inte mycket att hurra över( ändrar min utseende status från "rumpnisse" till "tennisboll", Ni vet, rund( huvudformen) och med en slinga av gummering( ärret) och lite "ruggad" matta(krokig tredagarsstubb)!
Väl på salongen på som  som har fixat peruken(finns bara några få som sysslar med peruker) sätts jag lite i smyg bakom en skärm. Hon sätter på mig peruken medan tårarna trillar på min kind. Nää, det känns inte bra! Jag kanske redan hade bestämt mig för att det här blir inte bra... , hon klipper och "styler" lite och verkar mycket nöjd med resultatet. Peruk av och sjal på går jag ut till väntande Mats. Hemkommen vill Mats se den på..han tycker det är jättesnyggt ! Ja om man gillar trollfrisyr på tennisboll så, kanske!!? Ska ringa till Caroline imorgon och höra om hon kan göra något under med peruken! Jag vet, jag borde skämmas, vad har håret för betydelse i det stora hela. Men jag har nog alltid varit lite fåfäng!
Ska nu beställa tid för att färga mina ögonbryn(kanske i blått som doktor Smith hade i en av mina drömmar)  och sen tror jag att  ska jag  börja sminka mig som en punkare :)
 

 

Kommentarer
Postat av: Ami

Men Lillan!

Du är vacker som du är. Med eller utan peruk!



Kram Ami



2010-08-27 @ 15:36:43
Postat av: Annica J

Kära Marie! Du är du och vi älskar dig precis som du är med eller utan peruk eller sjal. Jag vet att du alltid varit noggrann med ditt hår och jag förstår din saknad. Men du är fin vad du än väljer för huvudbonad. Ser fram emot att snart träffa er. Bamsekram Annica

2010-08-28 @ 19:19:49
Postat av: Sandra

Jag förstår att det kan vara jobbigt, men jag tycker också du är fin precis som du är! Välj det du tycker känns mest rätt..tänker på dig massa!

2010-08-29 @ 17:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0