Public reations- vilket arbete ni gör!

Karin Elisabet, Anna, jag vet att ni är fler, men er hade jag mest kontakt med. Ni arbetar på Clinic Juaneda, är från Sverige och är som en länk mellan patient, familj och läkare och bara finns till om man behöver det Om ni bara visste vilket fantastico jobb ni gör. Ni berörde mig och min familj så otroligt!. Ni är mina absoluta främsta förebilder!
 Ni har hamnat på rätt plats i livet!

Nu hör jag signalen igen... det låter som "glassabilen" fast mycket behagligare, signalen, gör mig trygg! Vet inte riktigt vad ni vill jag ska göra när jag hör den. Jag pekar på höger öra, ja där hörs det bra, och jag pekar på vänster öra , hörs lika bra där. Nöjda ? Jag nynnar med i melodi slingan då......mmmm  mmmm mmm!!!!  

Karin där sitter du ju? Var är vi? Har jag rymt från Mallorca??? Jag är i Sverige , sitter i en lokal vid "Mästerlivs" i Helsingborg. Karin jag vet vem du är . Du arbetar inom reklambranschen och har gjort ett projekt tillsammans med min son Mattias som heter " mas o menos". Tryggt att du är hos mig , jag kan inte förflytta mig, det är dom där drogerna som slår ner mig. Du håller mina händer och pratar med mig hela tiden. Men snälla Karin hjälp mig jag vill bara till min son, han arbetar här bakom på reklambyrån "stålverket". Jag får en plastpåse med "mas o menos" innehåll b la en filt en tidning och en nalle som är väldigt lik "Lajban" . Du reser dig för att gå, stryker min kind och säger med ett värmt leende : glöm inte "mas o menos!

Idag skrämde jag er allt! När ni kom in på mitt rum på intensiven, låg inte jag i sängen som till och med var  bäddad! Jag satt upp i en stol vid andra sidan gav er ett försiktigt leende och gör en liten men elegant "Silvia vinkning" och säger: jaha, här kommer ni!!!

Karin när jag träffade dig första gången uppe på avdelningen, kom drömmen "mas o menos" fram . När vi sitter där på min säng och pratar ringer din telefon. Där är ju den signalen som jag så väl känner igen... nu förstår jag varför jag förknippar den med sån trygghet- det är inte signalen som gör mig trygg utom det är ju ni som har telefon som utstrålar tryggheten!

Innan jag tar mig en liten tupplur..ska jag uppdatera hur jag mår 1 vecka efter avslutad behandling  Det är lite jobbigt min "flock" är och har varit på resande fot! Mattias och Emelie är i USA, saknar er otroligt! Martina och Linus håller sig i Sverige , men har "rymt" både till Båstad och Halmstad!Ni är såå  duktiga på att höra av er ni vet precis vad jag behöver för att må bra!
Jag visste inte att man kunde känna sig så trött! En trötthet man inte kan sova bort, lägg då till ett konstant illamående, blåsor i munnen, svullet rött öra, strålskada bakom örat ( ni vet fattiga vänner och små sår.....) Eftersom jag mår illa är inte aptiten den bästa, äter inget godis, har inte gjort det sen jag kom hem, vill inte ha stekt mat, men jag får säkert i mig lite näringsrik mat. Har faktiskt ätit en "damsugare" i veckan :) Jag lovar jag är snart tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Christina

Kära Marie!

Jag har aldrig lämnat ett svar på en blogg förut

men nu bara måste jag. Fick din "adress" av Ulla

Läsning gjorde stort intryck på mej och vad sjutton gör du inom förskolan. Du borde bli författare!!!

Har tänkt mycket på dej! Hoppas du mår allt bättre!

kram Christina, SofieroMontessori

2010-08-18 @ 16:05:09
Postat av: Lina

Du ska se att du inom nolltid är tillbaka som samma vanliga Lillan, med en stor gotteskål framme. :-) Tänker på er alla, och önskar er all styrka och kärlek!

Kram Lina (Tinas)

2010-08-18 @ 16:14:04
Postat av: Ewa

Hej Marie

Fick av Rebecca reda på din fantastiska (fantastico) sida. Du är en fantastisk skribent.:)

Har tänkt sååååå mycket på er alla. Du är stark Marie det här fixar du. Satt idag o tittade på en massa kort med de "små" tänk vad tiden går, Sköt om dej o tänk på att snart är du tillbaka igen.

Många varma kramar

Ewa

2010-08-18 @ 16:41:47
Postat av: karin

TACK

2010-08-19 @ 09:22:40
Postat av: karin

TACK Fina Marie för att du ville lämna adressen till denna FANTASTISKA blogg!

Du har från idag en trogen läsare från Palma som med både leende och tårar läser dina fina inlägg!

Un Abrazo, Karin

2010-08-19 @ 09:24:58
Postat av: Helene

Hej Lillan! Vilken "fantastico" blogg. Vi tänker på dej och familjen och hoppas att du väldigt snart skall må bättre. Kram Helene

2010-08-19 @ 15:21:15
Postat av: emma

Jag ska köpa ett guldnougat och förvara här IFALL du blir sugen. Så kan jag springa över med det på två minuter, söta lillan! Hundra tankar på dig! Det vet du! Superkramar!

2010-08-20 @ 00:04:07
Postat av: Mattias

Älskade och oerhört saknade mamma! Sitter just nu och äter frukost nere i Key West, Florida. Insåg inte att du hunnit med och orkat skriva så många inlägg sen vi åkte, jag trodde du var trött ;) som jag redan visste och som alla andra redan säger så skriver du helt fantastiskt bra, och tro mig, jag har läst en och annan text genom åren. Dearvalley anställer dig som copywriter vilken dag som, bara att säga till :)



Känns overkligt att läsa allt du skriver, man har varit med om mycket av det, men det känns ändå som en dimma. Så det är bra att vi hjälps åt att komma ihåg :)



Att vara så långt från er där hemma är väldigt jobbigt. Vi har det magiskt bra så missförstå mig rätt :) Men vi längtar båda hem till er, men tiden går fort och vi är ju snart hemma. Att prata och maila varje dag har gjort det hela enklare så klart, undrar vem som lärt mig att man ska höra av sig stup i kvarten!? ;)



Tusen kramar till mina älskade föräldrar. Ni är bäst!



Tias



ps. Hälsa gangstern ;)

2010-08-20 @ 15:54:07
Postat av: Emelie

Fina Marie! Nu är vi hemma på svensk mark igen och det var så roligt att träffa dig idag. Du såg så pigg och glad ut! Och så mycket du har skrivit här sen vi åkte! Fantastico!!



PS. Tack för all hjälp! Calle saknar nog sina 2 bästa lek-kompisar ;-) han har mest bara sovit här hemma idag...



2010-08-23 @ 18:09:29
URL: http://dearvalley.blogspot.com/
Postat av: sandra



då får vi se till att godis suget kommer tillbaka väldigt snart!! hihi.. då ska jag köpa dig en jättepåse, och även ett stort marabou mjölkchoklad..:) puss på kinden :)

2010-08-24 @ 21:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0