Tapas!

¨Vi firade min flytt från intesiven till avdelning med en tapas kväll! Familjen tyckte det var härligt att sjukhusets cafeteria serverade starköl, värt att fira med en öl då jag blev flyttat från Jag mår bra , mina älskade "ungar" är hos mig , jag njuter av tillvaron. Jag är frånkopplad alla sladdar. Det är så underbart att äntligen kunna dusha och få hålla sig ren. Jag är helt fixerad vid mat Mattias och Martina smugglar in frukost till mig varje morgon från deras hotell! Frukosten på clinicen består av en croissant, koffeinfritt kaffe, juce och någon form av sliskig youghurt Martina min egen personliga kostexpert, försöker se till så att jag får i mig det nyttigaste. Hon säger att jag får göra som jag sa åt dem när de var små och inte tyckte om maten: håll för näsan och svälj! Åter igen payback time, eller hur !?

Personalen som kommer in är helt underbar, förutom alla som pratar svenska eller engelska är där en del som bara pratar spanska. Hm, jag som är så språkbegåvad...får leta i mitt minne efter fler spanska ord. Javisst, commsi, comme sa försöker jag med! Ingen förstår, kanske inte så konstigt eftersom det är franska, eller??

Mattias tycker att jag ska byta ut comme si comme sa, som jag tydligen säger i tid och otid. Och som den fantastiska AD  han är!!Föreslår han "Fantastico" Det är precis rätt ord för vad vi känner för den vård och behandling jag fått här på Mallorca, helt fantastico!!!

Mattias och Martina har varit och handlat mat, mums! Det dukas upp den ljuvligaste och godaste tapas jag någonsin har ätit, det är ostar, kovar, tomater frukter och bröd i massor det finns bara ett ord "himmelskt"

Mätta, belåtna och utslagna ligger vi på sängarna, då kommer vi på att jag inte har avbeställt middagen.
Eftersom både Mats och jag är laglydiga?! Så skyndar vi oss att slänga maten, innan de kommer in för att hämta brickan med maten. Mats slänger maten i en påse och tar påsen diskret under armen och går ut för att slänga  den. Efter lång stund kommer Mats tillbaka han hade gått låånnggt för att slänga maten på ett bra och säkert ställe! Ja, barn, visst kan vi roa er!! Och JAA.... vi skriver fortfarande av i noteringshäfte!! 
Vi avslutar vår tapas afton med choklad. Tack för en underbar dag och tack för att ni är så glada och sprider så mycket positiv energi.  


Kommentarer
Postat av: Ami

Vi kommer ihåg er tapas mycket väl!

Då gick vi omkring här hemma och var sjuka av oro, vi hade varken pratat med dig eller sett dig.

Så kom det ett mms från Mattias med en bild på just tapasen och dig i mitten. Åh vad glada vi blev att få se dig igen. Och du var lika snygg som alltid.

Då fällde vi en tår av glädje!

Kram på dig

Ami

2010-08-17 @ 16:16:12
Postat av: Ann-Marie

Mmmm låter jätte gott med tapas. Ja visst skall man bli lite omhuldad när man är på sjukhus. Kan verkligen se Masse gå iväg med era matrester som ingenting har hänt.

Ja Lillan visst är det svårt att hålla isär alla dessa språk, spanska, franska och engelska. Förstår dig precis.

Kram Ann-Marie

2010-08-17 @ 20:09:49
Postat av: Martina

....det är ostar, kovar, tomater frukter och bröd i massor det finns bara ett ord "himmelskt"



Mutti du menar väl fantastico?! och inte himmelskt?!=)

2010-08-17 @ 20:14:03
Postat av: Sandra

Jag ær så glad att du skriver , eftersom jag inte ær hemma så ofta så kænns det bra att kunna læsa om vad som hænder :)



Tænker på er allihop!

pussar och kramar!!

2010-08-18 @ 08:40:34
Postat av: Karin

Vilken underbar bild! Den säger massor!

2010-08-21 @ 00:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0