Träning, träning och åter igen träning!

Hallo Marie, time for some exercis!!! ( för er som är lika bra på språk som jag... tror det betyder dax att träna:)
Tomas min favorit PT, du lämnar mig inte ifred, två gånger om dagen ger du mig den äran med besök... Okej jag kommer , sticker fötterna i mina "flipp flopp- no, no säger tomas och pekar på mina rejäla eccosandaler och säger si, si med ett leende. Ja vad har jag för val. Skor på och då frågar tomas lite försynt om jag ska göra ett besök på toaletten innan vi går? Nä, jag är färdig , har till och med lite solpuder på mina kinder, men Tomas propsar på så jag går in på toaletten och ser mig i spegeln! Oj, hur ser jag ut...sjalen sitter helt på sniskan, ser ut precis som "toker" i Snövit och de sju dvärgarna. Vi skrattar och Tomas hjälper mig sätta den rätt(Nu har jag en egen stylist också, snacka om att vara bortskämd!
Hur ser då min träning ut, jo, vi går i trappor, balanserar på linjer, går baklänges, blundar med ögonen när jag går och kastar pappersbollar till varandra m.m ( låter kanske enkelt men jag lovar jag är helt slut efter ett pass. Han är tryggt vid min sida hela tiden och fångar upp mig när jag tappar balansen ( sämre kan man ha det:)  
En dag frågar Tomas mig lite om vår semester på "mallis" Jag berättar, och han tar en paus i träningen och säger:
Marie den här semestern kanske blir den bästa semester du någonsin har haft!! Jag förstår precis vad han menar och med en tår i mitt öga fortsätter vi träningen.
 När vi kommer tillbaks till rummet väntar doktor Olabe den yngre på oss, han vill titta hur jag går! Jag letar fram i minnet hur "topmodels i tv går, och med stor koncentration börjar jag min "catwalk"( vill ju göra ett bra intryck på min "fantastico" läkare! Olabe säger  med ett leende att det ser mycket bra ut. Alla är så nöjda med hur snabbt jag jag har repat mig efter operationen.  Nöjd med dagens träning och "modellandet" lägger jag mig på sängen för en välförtjänt vila! Snart kommer Mats tillbaka efter sin promenad och då ska vi på "rymmen"???!!!!

Kommentarer
Postat av: Martina

Få förunnat med en PT älskade mamma, det är bara du & Linus som kan skryta med att ha haft varsin PT. Undra om Linus tycker sin PT också är lika sockersöt som du tycker att din var?!;)

Snart lyfter Tias & Em och då är "flocken" samlad igen;) Oj vad vi ska hitta på saker du mamma;)Puss å natti! (ps du har varit super duktig idag;))

2010-08-22 @ 22:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0