Jan, min privat sjuksköterska

Jan Tegner Christensen, akutsjuksköterska från SOS i Köpenhamn...Ytterligare en man till min samling;) ( Mats du vet, du är och kommer alltid att vara nr:1) Jan kom till Mallorca dagen innan hemresan, träffade mig och Mats, läkare och fick en genomgång om mitt tillstånd och medicinering. Jag vet Anna...han inte bara ser trevlig ut...han ÄR jättetrevlig.
Ambulansen är på plats utanför cafeterian, Anna och Karin är också på plats för att säga Hejdå! 
Vi åker med ambulansen in till Palma för att flyga till Zurich kl 18.00!
Flighten är av någon anledning krafigt försenad, men det går ingen nöd på oss...väntan i loungen med tillgång till gratis mat , dricka och godsaker, sitter fint hos en (fortfarande myclet matglad patient!!!)
Jag upptäcker att Jan har en bok av Camilla Läckberg med sig.... bra om vi nu inte skulle ha något att prata om, kan vi alltid prata böcker!
Mätta och belåtna, tar vi oss tillsammans med Jan genom "Bossefilen" ända in i planet. Jan sköter allt!
 Vilken lyx!! Väl i planet är det businessclass som gäller.Mats på ena sidan och Jan på andra med andra ord "fullservice"!

Eftersom det var försening från Palma kom vi inte med planet till Copenhagen viket gjorde att vi fick ta en övernattning  på ett hotell på Zurich flygplats, för att sen flyga vidare kl 7.00 till Copenhagen. Jan fixade två rum sidan om varandra . Han vek inte en tum från min sida. 
Jan skickade Mats till terminalen för att ordna mat till oss. Rummet med ett gigantiskt fönster ut mot flygplatsen, där vi i mörkret kunde följa planen som gick upp och ner. Under tiden Ligger jag på min säng, Jan lägger sig på Mats säng och vi pratar och pratar, han visar bilder på sin familj, fru och två barn, diskuterar barnomsorg och pratar om livet i allmänhet. Behöver väl inte nämna...någon tid till att recensera böcker fanns inte!!! 
Mats kommer och förser oss med mat, mätta och belåtna säger vi godnatt till Jan beställer väckning till kl 5.00 för vidare transport hemåt!
 

  

Kommentarer
Postat av: Martina

så nära men ändå så långt ifrån var ni....

2010-08-30 @ 17:29:34
Postat av: jenny

Hej Marie...alla tankar och hopp skänker jag till dig. Du är otroligt stark och kommer klara detta fint...Kramar Jenny

2010-08-31 @ 16:47:37
Postat av: sandra

Det ær så det ska vara. full service!:) saknar er dær hemma..! massa bamsekramar!

2010-09-01 @ 11:19:43
Postat av: karin

Inte alla som trixar till sog sàn kvalitetstid med SOS-eskorterna minsann... Det ska vara du dà:-)

2010-09-03 @ 22:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0