Hårfixering igen och igen och igen;)

Ligger på soffan , pling. plong, det ringer på dörren! Mats öppnar DU! Oj glömde min "assistent" är inte hemma! Okej, svänger de lurviga över soffkanten......hinner notera och konstaterar att  där behövs en rejäl "ansning". När vi är ensamma hemma är det "hår" a`la naturell som gäller, så jag hugger tag i min sjal i bara farten. (Lärde mig av min "egen PT Tomas på Mallis att alltid "pudra näsan" innan jag anser mig färdig;) Men innan min styling är färdig har pling, plongaren gett upp.
Tillbaks i soffan kom jag att tänka på när jag var i en klädesaffär häromveckan. Frusen som jag är hade jag klätt mig rejält, linne, långarmad bomullströja, tunnare kofta, polotröja och dunjacka!!!  Hade inga tankar på att prova kläder inte. Men typiskt nog hittar jag en snygg långskjorta. öppet köp det är bra.....jaså det har ni inte här!?
Provrum nästa..... börjar så smått klä av mig, polotroja och peruk hur tänkte jag! Så långt så bra, men när det var dags för ta på alla mina lager kläder, då händer det! HUR GÅR DET HÄR; BEHÖVER DU HJÄLP???? En Biträdet med ett vackert långt hårsvall "tittar in över skynket.... Vad tror du, här står jag utan peruk, kläder på sniskan....jo hjälpen du kan ge mig är FÖRSVINN!!!  Jag log faktiskt lite när jag gick, hon tyckte säkert det var pinsamt jobbigt, en bra läxa kanske! Köpte jag skjortan?, Nej, inte den dagen, gick tillbaka en annan dag, hade ju redan provat den;)


Soffläge igen, tittar på äntligen hemma, MEN TITTA; HAN HAR SAMMA FRISYR SOM JAG!!!!   Nej, inte Martin Timell, utan hans unga snygga medarbetare. Jag går in på toaletten, tar fram en fickspegel och konstaterar, NEJ det har vi inte ;) MEN, håret är på sina ställen väldigt välväxande och svart med en del långa "krokiga" lockar.
jag kanske blir den som skaffar en ny hårtrend, med hjälp av min Carolin dvs: Överliggare för att dölja kala fläckar.....varför inte:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0