Mallorca i mitt hjärta!

Här låg vi & saknade mamma!!!Utsikt från hotellrummet!Älskade mamma på rymmen;)Tomas PT! Kramkalas! Svenska ELisabeth!Dr ALfredo, intensivläkare!Dr Injacki & dr SMith från intensiven




Det var inte utan att det var lite kill i magen inför resan! Klarar mitt huvud det, tänk om jag inte mår bra och tänk om det inte blir vad jag förväntat.... mig hade inte behövt oroa mig, det blev en upplevelse, större än jag kunnat tänka mig. 
Efter flyg från Köpenhamn mellanlandning Zurich landade vi på Mallorca, Vi bodde på hotell Araxa , där Mats Mattias och Martina bodde när jag låg på intensiven. Middag på hotellet en runda Yatzy framför den öppna brasan. Tidig "nattning" efter en LÅNG dag!


Fredag förmiddag.....vi går från hotellet till Clinicen, solen skiner och behaglig temperatur, vi sätter oss en stund på vår "rymmarbänk, backarna ger resultat;)
 
Men titta där är MIN Elisabet, Elisabet som mer än en gång "räddade" mig tillbaka till livet när jag var övertygad om att jag var död. Kramar och tårar vilket härligt återseende!
Elisabet följer med oss ner till intensiven, där träffar vi "MINA" intensiv läkare.
Doktor Smith ( om i fall att jag ska gifta om mig så är det med doktor Smith)
Alfredo, Injacki. Kramar kindpussar och varma leenden och komplimanger;) Vad kontrar Sverige med, JOOO i bästa fall medl ett handslag utan skyddshandskar;) Låter jag cynisk?!....BRA , för det var meningen!!! 

Elisabet och vi går vidare, nu med siktet inställt på MIN PT Tomas;) Och titta där står han..... kramkalas igen, ja han är sig lik, lika söt, doftar lika gott, minns hans händer påå mina axlar som fångade upp mig när jag "vinglade" till ja, sämre kan man ju ha det.
En fundering.... undrar om det finns någon åldersgräns för att adoptera:) Efter lång dag med många känslor....dags för siesta!!!! Vaknar med ett ryck, JAAA, så är det förstås, allt har klarnat, eller;)!!!! Det är inte doktor Olabe den äldre, vars alter ego är INDIANEN!!! Det är Doktor Smith, såklart, jag vet nu säkert det var säkert lite kärlekspulver i "nageldrinken, därav mina giftas planer:)
Somnar om, lång dag väntar imorgon ska vi träffa Karin:)

 

Kommentarer
Postat av: siw

Kära Marie, va gott det låter att ni har det bra. Förstår att det var känslosamt med återbesök o träffa alla.Ha de gott o njut i "värmen". Hälsa Mats. Kram.

2010-11-24 @ 20:10:18
Postat av: emma

Åååh lillan! Vilken lycka! Tänker på dig! Hundratusen kramar

2010-11-25 @ 16:39:08
Postat av: Martina

Suck...lyckades inte få till texterna! Men men...Mamma kommer säkert förklara vidare för er vem som är vem;) Det ni säkert alla undrar & är nyfikna på är säkerligen kirurgerna Olabe som har gjort ett fantastico "jobb". TACK!!!! De kommer inom kort på bild!



För exakt 6 månader sedan lanade jag & tias för att möta mamma & pappa på Mallis. Nästa gång vi åker är det med glädje familjen Rendahl/Frejd åker ner för att verkligen njuta av Mallis! Kanske vi sitter på balkongen på Araxa om 6 månader & tar oss ett glas & njuter av Mallis! Då även tillsammans med EMelie & Linus, Calle du får tyvärr stanna hemma;)

2010-11-25 @ 20:03:00
Postat av: Helena B

Tack Marie för fina bilder och uppdateringar! Ser fram emot att få läsa och höra mer! Njut nu, det är ni verkligen så värda! Stor kram från ett snöigt Stockholm

2010-11-26 @ 12:48:00
Postat av: sandra

vilka hærliga bilder..! :)

Tycker vi ska åka till Mallorca hela Rendahl slækten hehe :)

puss och kram!

2010-11-30 @ 10:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0