Känner mig som en prinsessa :)


Lördag 20 november. Stadig hotellfrukost som jag självklart avslutade med en fet croissant ( ett kilo upp efter denna resa, dusch med ; hårtvätt?!och schampo för ökad hårvolym !!!!!! Ja, Mats, hur tänkte du;)

Promenad i strålande sol till min "fantastico" clinic för fler känslosamma återträffar. I receptionen sitter Anna, Anna var den första som tog hand om Mats , pratade översatte och bara fanns där som en "Fantastico medmänniska för honom. Anna, förlåt att jag skvallrade för MIN Jan SOS eskort från Köpenhamn om ditt goda öga till honom, jag tyckte nog att han rodnade lite när han fick höra det:)
Upp en våning för nu är det Karin som vi ska träffa. Och titta där sitter hon, Min, samtalspartner nummer 1.
Kramkalas med tårar och hormonförändringar hos både mig och Karin, fast av helt skilda andledningar ;) Karin kommer ALLTID att vara Mattias reklamkollega som gjort" MAS OCH MENOS" reklamen tillsammans. Timme, efter timme pratade Karin och jag med varandra på intensiven. Jaaa, jag vet att jag inte var den enda patienten, men det kändes som om jag alltid hade mina "änglar" runt omkring mig:) Härlig känsla.
Tillsammans med Karin, Anna satt vi och fikade och pratade och pratade;) ute i cafeterian, såå roligt och så otroligt betydelsefullt för Mats och mig! Karin följer med oss in och vem ser vi där ???? Jo MIN "fantastico" hjärnkirurg Olabe den Äldre. Åter igen tårar och kramkalas. Det varma leendet glömmer jag aldrig! Han frågar hur allt är och vill veta om min fortsatta behandling i Sverige Han berömde Sverige mycket för deras efterbehandlingar Känns bra att få höra det från MIN expert!! Han gav oss sin mailadress, bad oss maila foto och ville gärna ha fortsatt kontakt.


Efter många kramar och löfte om fortsatt kontakt var det tid att gå och låta andra patienter få glädje ev dem.

Tyvärr missade vi Olabe den yngre,  MEN, vem kommer där????? Om inte Olabe den yngre, vilken lycka, nu är min resa komplett! Tårar och kramar och fler frågor.  Rätt som det är säger han OH, your hair is comimg back?!

Vad gör jag då???? Joo lyfter på peruken, Olabe ler och säger med en blinkning "SOON":)

Kommentarer
Postat av: Annica J.

Kära Marie. Så roligt att se era bilder från Mallorca. Härligt att ni fick en så lyckad resa med många fina möten att minnas. Bamsekram Annica J.

2010-11-29 @ 16:41:53
Postat av: Mattias

Älskade mamma och pappa, insåg att jag inte skrivit något trots att jag nog kollat in bilderna hundra gånger. Underbart att se så många fantastico människor på bilderna, samtidigt konstigt att se allt igen, många känslor som väcks. Men underbart att se er där i ett annat sammanhang. Ser fram mot när hela familjen åker och vi alla sitter och tar en cerveza hos gubben ;) Hoppas "presentkortet" kom väl till pass.



Kramen från Rendahl jr's

2010-12-07 @ 22:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0