På benen ;)

Slutade tredje cellGIFTS perioden i söndags mår efter omständigheterna ganska bra. Jag har kanske börjat förstå  att MEDICINEN främsta uppgift är att hjälpa och inte stjälpa. Att byta illamåendetabletterna var ett smart drag, har varit befriad från det värsta illamåendet, så skönt!!!! Aptit och hunger håller sig i bakgrunden, tappar ca två, två och halvt kilo, var cykel med behandling är garanterat snart tillbaka till mitt utgångsläge igen, vänta bara till mitt sötsug sätter igång igen;)

Fick ett mail från Karin på Clinicen på Juaneda :)  Hon skrev att hon mött far och son Olabe, mina "fantastico" hjärnkirurger som opererade mig på Mallorca. Karin berättade för dem att jag var på väg ner. De var på resa fram till den 22 /11,men då kommer de in på förmiddagen vid 11- tiden och lovade komma förbi och söka efter mig. Jag finner inga ord! Kom på att jag måste packa ner pappersnäsdukar i massor! Jag brukar säga till mina älskade "ungar" att jag har blivit så "blödig", men då bara säger de med ett leende, näää. mamma det har du ALLTID varit. 
Vad kan då läkarvården i Sverige kontra med för något???......hm Marie, för lång betänketid!!!!  Jag hade önskat att jag åtminstone kunde få samma läkare till mina läkarbesök i Lund. Jag vet att jag inte är den enda, men när jag hörde av läkaren sist att jag fick vänta på mitt röntgenbesked så länge för att läkaren som skrev remissen ang röntgen är den som måste signera svaret......OCH då var han på semester!?, fick då vänta till han kom tillbaka. jag har kanske fel, men jag tycker systemet är "kantigt" och inte vidare genomtänkt! 

Kommentarer
Postat av: Siw

Hej igen!

När du beskriver hur den Svenska sjukvården behandlar dig, så undrar jag om jag ska avboka min OP mellan jul o nyår. Men man är ju utlämnad till det som erbjuds, så jag e väl på plats i dec.

Kram o ha det bäst.

2010-11-09 @ 18:29:36
Postat av: Anonym

Hej Marie

Skönt att läsa att du nu verkar vara vid gott mod o ser fram mot att återse Mallorca. Vad det gäller svenska läkare måste jag tyvärr hålla med dej! Ödet har dock fört mej in i den privata sjukvården, vilken skillnad. Varför kan man undra!Så till alla er som följer Marie, teckna en privat sjukförsäkring den är guld värd! Ps jag är inte mäklare :) Kram från Skövde i snökaos

2010-11-10 @ 10:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0