Världen är liten!



Svenska kyrkan på Mallorca hade julmarknad söndagen 21 /11. I strålande sol vandrade jag och Mats längs hamnen i Palma vilka båtar!!!  Jag säger till Mats, tänk om vi träffar på Anna Karin? Anna Karin arbetar i svenska kyrkan och var och besökte mig ett par tre gånger , när jag var inlagd på Clinic Juaneda. Samtalen på sängkanten med Anna Karin gav mig mycket. Ytterliggare en medmänniska på rätt plats i livet! Väl på plats går vi runt köper lite lotter, Mats dricker en glögg....mysigt. Vad är det jaghör???? orgelspel, minns nu att AnnaKarin berättat att hon var organist i kyrkan. Titta där sitter hon....när hon ser oss reser hon sig upp och säger men visst är det Mats och Marie?! Vi fick inte sagt hejdå när vi åkte hem , så det kändes såå bra att träffa henne.
Hon berättar att de fått ny kyrkoherde från Helsingborg. Anna Karin presenterar Per -Olof Andersson och hans fru för oss och vi pratar länge och väl med varandra.....Per-Olof frågar vad jag arbetar med i Helsingborg, när jag svarat säger han,,,,,Jag har hört vad du gått igenom!!!!, vi kom på den gemensamma nämnaren......Per-Olofs syster är mamma till ett av "MINA" barn på förskolan i Ödåkra. Ja, att världen är liten vet vi alla, och ibland får man det bekräftat på riktigt!
Jag säger till Per-Olof och Anna Karin, jag hade en lista med namn på personer som jag ville träffa på Mallorca. och det har jag fått gjort och nu har jag till och med fått lagt till nya namn och det på min "tyck om lista"

Vilken resa vi fick vara med om, den kunde inte varit bättre.....alla underbara, tack för värmen ni gav oss, HELT "FANTASTICO", vi ses igen jag lovar, Ni och Mallorca i mitt hjärta !


Kommentarer
Postat av: sandra

ser ut om om ni haft det bra på Mallorca!! :) Måste kænnas kul att få træffa alla dær igen..!

fick ju aldrig træffat er nær jag va hemma denna gången heller, men snart ær det jul och då ses vi!! :)

kramar från mig!!

2010-11-30 @ 10:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0