BU !!!! Iam back again:)

Lund avd 27 och förhoppningsvis sista "topsningen"  Jag är trött på att vara "pestförklarad" så, när remissen kom att jag skulle "topsas" blev jag glad. Vi  kommer fram till Lund , hissen upp till vån 9, väl där, utanför avd 27, stannar Mats och jag upp, tittar på varandra och ler, lite i "mjugg" och säger: Vad tycker du.... ska vi gå in och skrämmas lite!!!  BUUUU, titta här vem som är tillbaka... ha,ha hämnden är ljuv! Väl inne får vi vänta på soffan på att någon ska ta hand om mig. Och titta där? Finns det så glada människor här???  För där kommer en glad leende fryntlig kvinna!!
Var har du varit när jag behövde dig som bäst på avd 27?  Jaså semester, var det nödvändigt när jag hade behövt dig så väl:)
Det här känns bra, och topsningen är ju inga problem, det fixar jag ju själv. VAD SÄGER DU, FÅR JAG INTE FIXA DET SJÄLV; DET GJORDE JAG JU PÅ INFEKTIONEN!
Det var jag inte riktigt beredd på, men min glada "topsare" lovar ta det så lugnt.Tops i mun och näsa, inga problem. övriga topsningar okej,men finns ju trevligare saker att syssla med som tex att smida planer.
Min glada "favorit topsare" berättar om sin man och hans rädsla för sprutor, jag lovar vi låg nästan dubbla av skratt båda två.

Jag berättar för henne om Mats absoluta skräck inför halsprov, när barnen var små och hela familjen skulle ta halsprov och Mats så gott som river stället! Och det bästa var nog när vi gick därifrån och han säger, jag ger mig tusan på att hon inte fick ner pinnen i halsen, men jag gör ALDRIG OM DET, starkt jobbat Masse;)

Min glada nyvunna vän( helt klart på min tyck om lista) skrattar så magen hoppar och så säger hon : DU, jag fick en ide! Vad sägs om att skrämma honom lite? Vi stannar upp utanför dörren till korridoren där Mats sitter och väntar överlycklig för att det inte är han som skulle ta  ta halsprovet!
.....min glada vän ber mig om djup koncentration, hon räknar till tio och vi andas långa djupa andetag...och öppnar dörren ut till där min "macho" man sitter:)

Mats reser sig upp, och min glada vän går med bestämda steg fram mot Mats och säger på största allvar........
Nu är det så här att jag måste ta ett halsprov på dig också, så var vänlig och följ med h...... hon hinner inte fullfölja meningen förrän Mats, (jag lovar vit som ett lakan) nästan skriker -vad är det här, det har jag inte behövt innan, det måste vara något fel. Det var inte utan att jag började bli lite rädd för att han skulle ta stryptag på min nya vän.....men i sista sekund i hennes liv.....klarar hon det inte längre utan byter ut i skratt, ungefär samtidigt som Mats håller på att bryta ihop totalt, stackars Masse ;)
Ja jag och min nya  vän mådde toppen och blinkar åt varandra, Mats  som börjar få lite färg igen uppskattade tydligen inte humorn, för  hemfärden mot Helsingborg skedde i total tystnad:)Tur att Mats hjärta är starkt, annars kanske det hade blivit en "Lex Masse anmälan, hi, hi!
 ps, "topsningen gick bra och jag blev "friskförklarad " för resistenta bakteri, (och det visste vi eller hur mitt "fantastico" Clinic Juaneda;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

hehe bra jobbat att lura Mats där ;) kan se det framför mig hehe..:) puss och kram!

2010-10-02 @ 20:34:18
Postat av: Anonym

Hej vännen,

detta är fantastico... tänk att få läsa en fantastisk bok skriven med mycket allvar, men med sån humor o glädje. DU är Fantastico.

Kram

Ewa

2010-10-03 @ 06:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0