Blodgivare jag???!

Bokad tid med favorit "vampyr" Anne kl 13.00! Känns lugnt och tryggt Prick kl 13.00 tar jag plats i väntrummet, får en social herre som sällskap....han berättar lite mer än jag anser jag behöver höra :) Luckan öppnas för anmälan och jag går fram.....VAD SÄGER DU ÄR ANNE SJUK??? Jag börjar nästan hyperventilera, andas, andas, lugn och fin!!!! Hon i receptionen lovar skriva om mina önskemål. ( Hon skrev säkert: HELT HYSTERISK KVINNA!!!!
Med värmedynan i armvecket är det strax min tur.....en säkert mycket rar och trevlig ung kvinna välkomnar mig. Hon pratar lugnande och säger det här ska vi fixa!!
Hon tittar och känner och jag slår en snabb blick på mitt armveck.....men hur ser jag ut, en brun "buske" sticker fram.  jag har en brun luddig, "angora"kofta på mig, och efter värmkudden har koftan, "luddat" av sig i armvecket. Ja, vi kan inte annat än att skratta, snacka om håriga "damen;) Anne jag är ledsen, du har fel, alla är INTE DUKTIGA PÅ ATT STICKA. Aj. det här gjorde ont, "vampyren" är uppriktigt ledsen och säger att min ven är som hos  en som är blodgivare......dvs knutig?! Jag blodgivare!? Önskar att det var sant...men i mitt fall... är det ett skämt ! Det susar i "kupan" och jag får vila en lite längre stund, så att jag kan så stadigt igen. Ps...inget brunt ludd längre i armvecket, utan nu pryds den med alla nyanser av blått och brunt!


Kommentarer
Postat av: Martina

Ny "kur" idag, du är snart piggare igen ska du se mamma;) Jag kommer hem & gympar med dig runt bordet så att du får lite träning=) Puss puss!!

2010-10-07 @ 09:28:34
Postat av: sandra

usch vet hur det känns med blodprov..! men det gick ju bra! :)



hehe Martina, ja du får se till så hon gör sin träning varje dag! :)



puss och kram till er!!

2010-10-08 @ 20:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0