Dagens prognos... och bra hårdag!!

Idag är det precis fyra veckor sen avslutad strål och cellgiftsbehandling. Kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig denna trötthet. Jag har legat "däckad" i tre veckor, sovit som Snövit  dygnet runt, en kväll sa jag till Mats: Jag är så trött jag ORKAR inte sova!!! Men nu har jag gått upp från "källarplan" till våning 1;) med denna takten är jag snart uppe på "takvåningen" 
Caroline... min favorit frissa! Tänk att du stylade till min peruk så fint! Jag blev jättenöjd. Bokar ny tid om sex veckor för lite "psykologisk" klippning;)

Tror inte att jag får mitt hår tillbaka, men vem vet, igår "målade " jag min ljusa stubb med svart mascara, jo det är sant, resultatet? ja det  blev väl så där...!!

Ska till Lund imorgon och träffa läkare. Var därför på provtagning på lasarettet igår. HUJA!!! Inget kul med alla dessa blodgalna människor!!!! 30 man före i kön, jag känner hur jag svettas i peruken, hjärtat slår och pulsen är säkert skyhög! Pling, nummer 201 och det är min tur...skärp dig säger jag tyst för mig själv.
Jag hör en röst: Så FIN du är i ditt hår! Var kommer denna röst ifrån? Jo där står en leende tjej framför mig Anne står det på hennes namnskylt. Hon upprepar än en gång sin beundran för min frisyr!
Är det psykologisk taktik för att jag ska bli nöjd med peruken och kanske koppla av inför sticket? Jag försöker le och så säger jag försynt....det är en peruk!! (kanske onödig information) Men en sak är säker, hon förgyllde min dag! Blodprovet då?!.....Anne vilket proffs, jag kände ingenting!!! Härmed utnämner jag dig till min personliga "stickare"!

Kommentarer
Postat av: Ami

Lillan!

Jag tycker om våra "psykologiska" samtal!

Ett stort ♥ till dig för att du är den du är!



♥ kramar

Ami

2010-09-07 @ 17:57:55
Postat av: Mattias

Anne är förmodligen den inom den svenska sjukvården vi gillar ;)



Carran på Larsson & Lange är verkligen den bästa frisören, du är så sjukt fin i din nya frisyr.



Kramen

2010-09-07 @ 19:34:35
Postat av: Ewa

Hej vännen

Underbart att du hittat en tuff frisyr!! Eftersom att vi tjejer behöver bli lite ompysslade ibland måste du hitta en ny fri zon:). Kanske fixa naglarna som ungdomarna gör :) eller varför inte massage, det är en hälsa för själen!! Fotmassage, Zonterapi, rygg eller helkropps massage, allt lika underbart. (går var tredje vecka....lyx)

Mina tankar går till dej i Lund idag.

Många kramar

Ewa

2010-09-08 @ 08:17:08
Postat av: emma

Lillan! Din nya frisyr är ju supersnygg! (: den passar dig verkligen (: hundra tummar upp (:

2010-09-08 @ 13:25:48
Postat av: Lina

Du var verkligen superfin i din nya frisyr!!!

2010-09-09 @ 11:11:02
Postat av: Helena

Heja dig Marie! Tänker på dig så mycket! Tusen kramar!

2010-09-10 @ 08:35:54
Postat av: sandra

Ja mamma berättade att du var jättefin i den nya peruken och det vet jag att du är..! som alltid..! :) puss och kram från din systerdotter :)

2010-09-11 @ 18:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0