Jag en terrorist!?

9 juni-10,Kl 5:00 och vår resa mot Sverige startar igen! Vårt bagage som antagligen är i Köpenhamn, gör att valet av kläder att ha på mig inte tar så lång tid (dvs samma som jag sov i plus handtvättade trosor i duschkräm som är halvtorkade!).Våra necessärer är även de på vift så vi fick ett paket med tandborste, tandkräm och en "grovtandad" kam, (ska jag ha den till ögonbrynen?! ;)
Jan, min trogna vän, väntar utanför rummet. Vi åker ett snabbgående fordon, Wow, här går det undan , tur att mitt huvud är väl bandagerat om jag trillar av. Vi åker genom den stora flygplatsen fram till  incheckningen. Jan tar återigen "Bossefilen" och går före hela kön med sitt" ekipage" service på högsta nivå!

Säkerhetskontroll! Hinner tänka en snabb tanke...tänk om mina 38 häftklamrar i huvudet( räknade vid bortagandet i Lund)ger utslag och och apparaterna börjar tjuta!! Nä, här klarar jag mig...men nu står en bastant kvinna med plasthandskar på händerna framför mig och säger att hon vill kroppvisitera mig!!!! Jag letar förtvivlat efter min "bodyguard" . Jans blick säger :Jag finns här , ta det lugnt! Hon tar in mig i ett bås, tittar i min mun, KÄNNER igenom min kropp grundligt! Jag ler lite nervöst och försöker skämta till det på knagglig engelska: Tror du att jag är en terrorist? 
Jag vet , Mattias, man får inte nämna det ordet på en flygplats!!!! Hon stannar upp , tittar allvarligt på mig, pekar på mitt sjalförsedda huvud och säger: Vi kontrollerar ALLA som ser ut som du!Jag tänker ironiskt och fördomsfullt... Jaha, du menar alla som är opererad i huvudet!
Äntligen godkänd och installerad på planet , kan jag koppla av. Jan lägger en hand på min axel och frågar om allt är okej? Jag ler, jo, tack allt är bra... är ju snart hemma hos de "mina" i Sverige ! 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej Marie

Vilken resa du gjort! Tur att sjukvården fungerar bättre än flyget! Det känns tryggt att veta att man får så god omvårdnad i Europa, även Thailändarna är mycket duktiga!:) Läste om din hemska peruk dag, själklart ska du gå till din "vanliga" frisör hon vet ju hur du vill ha det! Med eller utan är en helt annan fråga! Det som känns bäst för dej är det rätta!

Heja dej

Kram

Ewa

2010-09-01 @ 11:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0