Kivik 30-31 /7-10

Festival i Helsingborg!!! Ja jag vet har man valt att bo centralt har man även valt festivaler, men nää, jag vill och orkar inte!!!! Mattias vår räddare i nöden, fixar en lägenhet till oss på Österlen, närmare bestämt Kivik. Jippie! Vi åker direkt efter strålbehandling nr 22 av 29 från Lund med enkel packning i bagaget för att koppla av i Kivik.
Lägenheten ligger toppen  med utsikt över havet. solen strålar allt är toppen förutom min "dagsform" som är = mer eller mindre "däckad" ( säger väl en del när jag "knoppar" in på strålbritsen i min screammask!
 Huvudgatan i Kivik är kuperad, rejält kuperad....oj, vilken backe, men skam den som ger sig. Mats hyr en cykel, om orken totalt fallerar, så kan jag åka på pakethållaren!!!

Vi packar ner engångsgrill för att grilla korv på stranden, filtar och andra tillbehör som hör till en grillning.
Soo far, soo good....jag som hunnit somna efter korv och bröd, med kinden i sanden, vaknar av att Mats skriker och har ett språk som inte lämpar sig för nätet!

VAD HAR HÄNT....jo, han har satt sin fot i sanden där engångsgrillen stod....och där var det VARMT!!! Jag kommer ihåg att jag skriker åt honom : ner i vattnet med foten! Han linkar iväg och står i vattenbrynet med plågad blick.

Foten ser inget vidare ut....jag får nästan panik vad händer...ska JAG cykla med Mats på pakethållaren??
Jag som inte ens kan ta hand om mig själv! Vi tar oss upp till cykeln, vi måste få tag på ett apotek eller helst en läkare. Inget av det finns i Kivik så här en lördagseftermiddag. Konsum hade en flaska salubrin, ja vad ska vi göra. Mats har så ont, han ber mig hålla "hårt" om de tre tår som var värst drabbade förutom hela fotsulan! 
Vilken syn, vi somnar jag med tre tår i min hand och Mats sidan om jämnt "gnyende av smärta!!!

Jag måste ha "magiska" händer", kanske min "strålning" gav Mats lite lindring, för efter min "handpåläggning" blev
 han bättre;)!  

Kommentarer
Postat av: Martina

Kan inte låta bli att skratta högt varje gång jag tänker på pappas fot & grillen;) Det ska väl var ahan till det?! Rastlös som han är och hetsig! Jag vet ju definitivt vart jag fått mitt arv ifrån haha

2010-09-27 @ 20:21:46
Postat av: Ewa

Stackars Mats, tur att han har en "sån strålande" fru :). Visst är det fantastiskt sitter i Huay Yang på Nishaville o kan följa dej! När din medicinering är klar, en dag i taget så kommer du närmare, så ska ni komma ner hit här är paradiset!

Tänker på er, nu är det natti för mej..... sov inget i natt vi bodde över i Hua Hin.!

Många varma kramar Ewa

2010-09-29 @ 16:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0