Lund

Vi landar i ett regnigt Köpenhamn. rullstol väntar på mig?!.....Har varit "självgående" sen narkosen släppte efter  en vecka på intensiven..., får nu lägga mig på "bår" och rullas in i ambulansen. Jag som känner mig så frisk (knack, knack skrockfull) Jan är forftarande min trogna "bodyguard" och ska" leverera" mig till infektionen i Lund.  
Jan pratar med läkare  och lämnar information om mitt tillstånd. 
Kram och Hej då Jan och tack för ditt engagemang, din empati, din, trygghet och all värme du gav och tack för mysigt samkväm;) på hotellrummet!! Du är rätt man på rätt plats! SOS i Köpehamn har skött det hela med stor proffsighet och trygghet!

Jag blev inlagd på infektionen i Lund och här börjar min resa som "pestsmittad" JAG ÄR JU OPERERAD I SPANIEN!!! ( kan ju vara bärare av resistenta bakterier) In på min isolerade sal kommer ett gäng, jag förmodar sjuksköterskor, klädda i fulll skyddutrustning( man blir rädd för mindre, Är jag sååå sjuk!?
Nu ska det "topsas"! Såret, näsa svalg och diverse andra "öppningar", men trot om ni vill, på de "känsliga" öppningarna fick jag själv agera sjuksköterska!
 Förlåt all min ironi...jag ÄR glad och tacksam över all noggranhet ang, både terrorism och smittor, ni gör ert jobb. Men det är empati och positivitet jag saknar!

Neurolgöverläkaren "tittar " in. Sätter sig i stolen tar fram papper och penna och ber mig berätta om vad som hänt. Jo...börjar jag .....då ringer hennes telefon, hon ber om ursäkt går ut för att svara, kommer in och säger: Var var vi?...Jo....försöker jag igen det ringer igen...ursäkta...ja när vi har börjat på JO, säkert fyra gånger, vill jag bara be henne läsa min journal!! Och vet ni, det var ingen "måbra signal" som man bara vill nynna med i. Karin och Elisabet, LOVA byt aldrig ut er signal, jag är övertygag om att "signalen dvs NI, skänker så många fler trygghet och "må bra känsla"!!!
Men denna dag fanns även så många "må bra upplevelser" mina "fantastico" favorit "ungar" förgyllde min första dag i Sweden med sina besök. Först kom Mattias och Emelie med stort paket, paketet var fyllt med godsaker, tidningar ALLT med en röd tråd av bröllopet jag ska närvara på den 19 juni!!!! "Vickans och Daniels förstås ;) Jag är inte bara galen i melodifestivalen, utan Kungafamiljen är jag också galet förtjust i! Martina och Linus kommer med ett paket, nya fina "myskläder". Älskade ungar Ni får mig att må så bra!!!

Mats åker hem till Helsingborg, ingen hotellverksamhet här inte. När jag ligger i min ensamhet tillsammans med "Lajban" min trogna vän, öppnas min dörr mitt i natten , en ficklampa lyser i mitt ansikte och jag hör en röst som säger: Jag ska bara se så att du lever!!! Jag kanske har varit för länge i den pedagiska verksamheten, men NÄ, det här var inte något pedagogiskt tänk någonstans! Lajban får en hårdhänt omfamning och en tår rullar på min kind, Clinic Juaneda jag saknar ER!!!

Kommentarer
Postat av: tindra

hej lilan vi eter lördasmys kram fron tindra

2010-09-04 @ 20:15:00
Postat av: Annica J.

Kära Marie, vad du har behövt gå igenom mycket och vilket minne du har för detaljer. Vi är nog många som inte kan föreställa oss vilken "resa" du har gjort. Bra att du skriver och låter oss följa dig. Är helt övertygad om att allt kommer att bli bra.

Bamsekram Annica

2010-09-06 @ 13:44:21
Postat av: Martina

det är även den svenska sjukvården som diagnostiserat mamma som utbränd?! Mamma ska vi inte ta med hela Rendahl/Frejd & flytta utomlands?! Vi hänger med om ni väljer att lämna detta land som har tital avsaknad av empati!!! De har ju även IKEA i Palma;) å ett STOOORT behov av ngn som kan planera & laga näringsrik mat på sjukhusetM) Spain here we come!

2010-09-06 @ 22:15:00
Postat av: Mattias

Vi följer lätt med utomlands :) Vi kan sköta företaget från Palma också.



Fäller en tår när man läser om att du fick somna ensam i Lund, det var nog t.o.m. svårare att åka hem från Lund än när jag och syster yster lämnade Mallis.



Te quiero!

2010-09-07 @ 19:31:18
Postat av: Emelie

Klart vi följer med till Palma! Calle skulle stortrivas med sol och smaskiga tapas-smulor :-)



Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Marie, you rule!



2010-09-08 @ 22:56:09
Postat av: Martina

Tänk nu även att dina barn med respektive börjat dansa salsa;) Bailando! Vi är som gjutna för spanien!!



Inte att förglömma mina spanskkunskaper! Jag plogar vägen för er när vi flyttar ner älskade familia;)

2010-09-10 @ 18:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0