Osocial!

Efter utskrivning från infektionen i Lund, var livet en dans på rosor!!! Jag mådde jättebra, var social, älskade god mat och hade energi till att umgås med mina nära och kära. Som sagt HADE... jag trodde att jag "gnällt" färdigt!
 
Är nu inne på ny behandling med cellgift, tre gånger så stark som förra...och jag är däckad...igen!!
Jag är TRÖTT, mår ILLA , och mår allmänt S K I T!
Jag bad Mats hämta bipacksedeln till cellgiftsmedicinen. han kommer med den och vecklar upp den och säger:
Oj, den är lika stor som ett lakan! Jag läser och förstår att jag följer "regelboken", men vill lägga till en biverkning som inte nämns...
Och det är osocial!!! Tänk när jag till och med säger Nej, tack, till mina älskade ungar som vill bjuda på rabarberpaj med vaniljsås!! Jag vill, jag, vill, jag vill....men orkar inte!!! Jag hoppas och tror att SNART är jag på banan igen! Då får ni kanske säga Nej tack till mig;)

Ibland är viljan så stor så att det ändå går att genomföra. ett sånt tillfälle var när jag och Mats blev bjudna av våra barn till en helg på badhotellet i Gilleleje i Danmark. Vi bodde ljuvligt, utsikt över havet, våra älskade ungar och Emelie och Linus några dörrar bort. 
Jag hade då två dagars behandling med strål och cellgift kvar i Lund, så tröttheten började bli påtaglig. 
Vi gick in till Gilleleje, fram och tillbaka, jo jag orkade;). På kvällen skulle vi äta på en fin restaurang, kände ingen hunger direkt, men hoppades att den skulle komma. 
Vi beställde in och det var allt från havets läckerheter till blodiga biffar.
Förlåt Linus...men det var inte utan att jag blev "lite" nöjd, när du blev så mätt så du mådde dåligt! Jag såg min chans till att gå tillbaka till hotellet! Efter en frisk promenad tillbaka, satte vi oss i den mysiga receptionen och både jag och Linus började må bättre, trots att Mats envisades med att elda i den öppna brasan så "svettdropparna" rann, men mysigt var det! Tack för en helt underbar helg, mina " fantastico ungar"  

Kommentarer
Postat av: siw

Kära Marie, jag läser din blogg, jag förstår att det är tufft, du vet var jag finns när du orkar. Kram Siw

2010-09-12 @ 18:25:30
Postat av: Lina

Vilken mysig helg ni verkar ha haft.

Snart ska du se att du är pigg igen och redo för att vara supersocial!!!

Styrkekramar!!!

2010-09-13 @ 14:54:39
Postat av: Karin

Tänk vad härligt att veta att du kan vara precis hur osocial du bara vill och behöver, de dina väntar och är redo när du är det. Det är lyx med sàn familj och vänner:-)

2010-09-13 @ 20:23:25
Postat av: emma

Ser ju supermysigt ut! Tänker på dig, lillan! Tusen kramisar

2010-09-13 @ 20:48:45
Postat av: Emelie

Marie, jag har frusit in våra rabarber så när du än känner att suget smyger sig på så fixar vi en smaskig paj till dig! Med mycket vaniljsås :-)

2010-09-13 @ 23:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0