Här är jag?

Ja det här blir ett försök till ett inlägg efter flera infektioner med feber toppar ock 28 dagars cellgifts behandling har mitt liv inte varit sig riktigt likt. Vi har varit så många gånger på medicinskuten, dom är så "fantastico" tänk att man blir bemött med sitt namn, Marie, vad gör du här IGEN tänk den söta kvinnliga läkaren, som torkar mina tårar med sin bara hand, eller när Jolanta kommer in och säger jag såg att du var här så jag kommer in och tar dina prover, tack ni värmrer.  Jag har mått så dåligt, har inte haft någon balans det värsta var nog när jag gick upp på natten på toaletten, vet ej hur men jag lyckas med att trilla, gör en skruv på något sätt och nästa jag känner är badkarsfronten i mitt bakhuvud, skrämmer förstås slaget på Mats har tappat min styrka och balans kan ej gå upp utan hjälp. Mats konktar Lund och har kontakt dagligen med dem.  Läkarna överlägger och ringer upp och sätter in cortison som tar ner svullnaden i hjärnan vilket man kan få efter cellgiftet.  Jag trodde själv att jag fått en propp, men läkarna sa klart nej till det. De kontaktar oss  på måndag , de är helt fantastico. Veckans glägjetårar kom när jag fick ett handskrivet vykort från mina neurolog skötereskor Monica och Karin skriver en manual till de som ska sticka mig. Bädda ner Marie lägg värme dyna på hennes vener och glöm inte att småprata med henne. Vi här i lund, vill bara att Marie ska må bra och att vi får fina och ej sönderstuckna vener att behandla henne i. Monica och Karin ni är magiska, lovar visa manualen undrar om de då inte tänker vem tror hon att hon är, ja låt dem undra..... pratade även med min favotit läkare Anna som möblerade om sitt schema för att ta emot mig den elfte maj och det värmer.  Har inte haft någo aptit. Karin bad mig med ett skratt att räcka ut tungan ¨åt Mats och frågade hur den såg ut, jo vitprickig, ja det var det jag trodde du har fått svamp i munnen efter alla mediciner men det finns det hjälpmedel mot. Måste säga att efter några dagar utan cellgift och ökad cortison mår jag  lite bättre, stadigare och äter lite bättre men jag hoppar inte jämnfota. Fick en dag ett härlgt mail  från min förskola, ett foto på dem alla barn fröknar roligt att se. Har fått så många vykort, sms men tyvärr har inte haft ork eller kraft att svara, men allt värmer mig så och ger mig styrka. Jag kommer tillbaka, tro mig.


Kommentarer
Postat av: Marie

Så innerligt skönt att höra dig skriva! Det har inte gått en dag utan att jag har tänkt på dig. Jag önskar att jag kunde dela med mig av lite kraft så att du fick må lite bättre. Många kramar till dig och Mats.



Marie

2011-04-16 @ 15:38:32
Postat av: Anita Pettersson

Mina tårar rinner när jag läser ditt inlägg Marie!

Så jobbigt allt detta är för dej, men som du själv säger: du kommer igen!! Kram från Anita o Leif

2011-04-16 @ 17:01:01
Postat av: Emma

Åh! Som jag har väntat på ett inlägg... Hoppas du snart mår bättre Lillan!! Tänker på dig!

2011-04-17 @ 11:03:39
Postat av: Anita

Roligt att se att du skrivit igen. Man har fått en vana att gå in och läsa. Vi vet hur du kämpar och att du har Mats som stöd samt de dina.Vi tänker på dig. Lillan du klarar detta,även om det går upp och ner. Kram på er

2011-04-18 @ 09:23:22
Postat av: Ewa

Måndag morgon och jag ser att du orkat skriva, det är fantastico :) Nu har du många vårdagar att hämta krafter i. Solens värme o ljus hjälper dej framåt.

Bamsekramar till er alla

2011-04-18 @ 11:22:57
Postat av: Lina

Härligt att se att du har orkat uppdatera. Och skönt med ett litet uppehåll med cellpower kombinerat med fint vårväder att få återhämta sig i.

Kramar

2011-04-18 @ 11:58:30
Postat av: Siw

Hej Marie, hoppas du mår lite bättre nu. Kram Siw

2011-04-18 @ 17:41:02
Postat av: Helena B

Marie, orden räcker inte till, men alla mina tankar till dig! Tusen kramar, Helena

2011-04-21 @ 08:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0