Min blogg min facebook:)

Jag och teknikens under dvs datorer,är inte riktigt, överens alla gånger har känts som om jag är den enda som inte har facebook, men å andra sidan skriver jag ju min blogg, det är kanske lite hippt !Jag har upptäckt att bloggen faktiskt blivit min facebook, Hurdå?jo, så många kända , okända, gamla vänner, gamla arbetskamrater,vänner till mina barn ,gamla grannar har hittat min sida och jag har fått och får så  många uppmuntrande kommentarer, rörande vykort så många glädje tårar som trillat ner på tangenterna så det ett under att den fungerar;)

Oh dessa blåa kuvert från region Skåne som dimper ner i brevlådan hela tiden, vissa trevligare än andra, nu kom ett från "Stefan Holm;), ett från Lund tid för ny behandling och läkarbesök 11 maj, känns alltid bra att träffa "min Anna, "min Karin,  och "min Monica;) den tredje remissen, är den som ger lite extra hjärtslag och lite oro i magen, remiss till ny magnet röntgen den 25 maj., det är bara att bita ihop och sjunga sjörövarfabbe där inne i tunneln, det är väntan på beskedet s som är så otroligt jobbigt. Jag är samtidig så glad och tacksam för att de har sån koll på mig, Karin  och Monica ringer ofta för att höra hur det är med mig. ibland har de pratat med  Anna och vidarbefodrar vad hon sagt. Nu trappar jag ner på cortisonet igen, 7 istället för 8 om dagen är allt lite rädd för att hamna i samma situation som senast, då jag tappade funktionen så gott som helt på vänster sida, men jag litar på mina vänner i Lund. 
Igår fredag kväll, fick Masse lite ledigt från mig! Som det har varit och är klarar jag mig inte utan honom. Inne går det bra men att gå ute själv fungerar inte riktigt ännu, igårkväll var han på Logen och träffade sina vänner, jag blir så glad när han kan göra något utan att ha mig vid sin sida hela tiden.
 Hur gick det då för mig, jo jag fick en så mysig kväll med Martina tack min söta hon skulle ändå skulle vara hemma själv. Vi lagade tacos, mums jättegott, åt lite sötsaker, bara lite Karin jag lovar. Vi började titta på en film, men till sist sa Martina, det märks att du mår mycket bättre, du pratar hela tiden, försök vara lite tyst;). Taxi hem för Martina skönt även för henne med lite mamma fritt;) och efter jag hört att hon kommit ordenligt hem och jag fått sagt natti till Mattias, intog jag sofflägge och väntade på att Masse skulle komma hem. Klockan 24 hör jag dörren öppnas, måste erkänna att det känns skönt nu kan jag koppla av och gå och lägga mig. efter en mycket bra dag där jag har känt mig mycket, mycket piggare och starkare, som sagt det är väl någon mening med att kroppen ska vila från behandling i 28 dagar, och ladda för nästa. omgång.
  


Kommentarer
Postat av: Siw

Hej ja jag håller med dig att du inte behöver någon FB, din blogg är toppen. Allra mest toppen när jag kan läsa att det känns bättre för dig. Om Mats behöver vila någon dag så går jag gärna en sväng i vårsolen. Hade varit en ära att för stötta dig. Bara ring så kommer jag som ett skott. Kram Siw

2011-05-01 @ 20:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0