Påskafton i sommar temperaturer!

Vi firade påskafton hos Mattias och Emelie tillsammans med hennes trevliga föräldrar! Jag och min assistent, Masse, gick upp för Hälsovägen, med några sköna vilopauser i skuggan. men jag är stolt över mig själv att jag har kraft och ork att fixa det, som sagt med vilja och ett roligt slutmål, kommer man långt! även om det går sakta men säkert.
 Oj det blev inte vilken påskmeny som helst här inte! Förrätten bestod av vaktelägg, på en snygg bädd av anklever och någon spenat dekoration, varmrätt  grillad vårkyckling, med någon fräsch potatis sallad med många primörer(tror det heter så;) pricken över i:et en rabarberkompott på vit chokladmousse! Ja vilken smakupplevelse har aldrig tidigare ätit något av kvällens meny men så gott, ja vad kan man toppa det med, inser min begränsning, hos oss är det , husmankost som får gälla även i fortsättningen, då blir det säkert den bästa balansen! Sommaren dök ju upp snabbare än förväntat så har fått investera i en keps så att jag kan skydda mitt huvud i den starka solen tog mod till mig och frågade hur viktigt det är, fick då ett lugnande svar, jag trodde att det var farligt för min hjärna, men det är ju att min hud är så tunn och omtålig efter all strålning, så jag bränner huvudet så lätt och kan då få svåra bännskador och mycket röd hud det får bli solskyddskräm i håret istället för vax ock så den där kepsen som jag säkert vänjer mig vid, så småningom jag lovar jag liknar ett golfproffs med en stor skärm på ett väldigt cortisonrunt ansikte, men här går det inte att vara fåfäng inte, lite solpuder på kinderna, och ett leende på läpparna och positiva tankar kommer jag säkert älska min keps;)

Min "flock" är åter samlad, Martina och hennes Linus är tillbaka från sin Berlin resa. Skönt att ha dem hemma igen!  Ja  nu är vardagen tillbaka igen, okej jag märker inte så stor skillnad om det är måndag eller helgdag, med undantag av att nu är det dax för provtagning igen hoppas bara att Anne eller Agneta är där, tror inte jag blir så populär om jag lämnar manualen från Karin och 
Monica  men det är bara att värma upp venerna i handleden och låta "vampyren" få vad de vill, man är väl Kaxig som sagt;)    

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej Marie! Det låter som om du har haft en supermysig påsk! Sköt om dig och STOR kram från mig :)

2011-04-25 @ 15:28:38
Postat av: Martina

Tack för en underbar (efterskotts) påskmiddag bestående av skaldjur!! Ni är fantastico! Älskar er! Auf wiedersehen;) Puss&kram!

2011-04-25 @ 18:35:22
Postat av: Annica J.

Håller med dig, påskmenyn var fantastisk och alltid lika mysigt att ses! Marie, du klär i din keps. Tänker på dig och Mats och hoppas vi ses snart igen. Bamsekram!

2011-04-26 @ 15:01:40
Postat av: siw

Hej. Det låter ju som det blivit lite bättre med dig,sicken prestation att gå upp för vår låååååånga backe i HBG. Det är med stor glädje att läsa att det blivit bättre. Kram Siw

2011-04-27 @ 15:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0