Tillbakablick mellan dröm och verklighet!

I måndags när jag låg nerbäddad lyssnade jag på kommande bidrag till den stora kommande melodifestivalen då hamnade mina tankar på drömmen jag hade för drygt ett år sedan  på intensiven på Malllorca    jag kan inte förstå hur  att jag kan minnas de så tydligt men så här var min dröm  är så trött jag letar förtvivlat efter en säng att få vila i vad   säger du är den upptagen? jag får leta vidare är alla upptagna?S nälla va inte arga på mig jag vill bara vila ok jag tar den här sängen då, måste vila har letat i detta stora hus med alla dessa trappor, måste bara få sova. att det är en dröm förstår jag jag låg ju på intensiven och var kopplad till sladdar både här och där och ibland även fastbunden i sängen i mina handleder för att jag skulle ligga still och inte dra i mina slangar och nålar. Så någon vandring var inte aktuell för min del, men det jag inte förstår och så gärna skulle vilja få svar på är, hur är det möjligt att mina drömmar fortfarande är så klara för mig, jag ser alla detaljer precis framför mig, jag frågade en läkare i Lund, han sa i regel glömmer, förtränger hjärnan de hemska drömmarna och de minns man  bara korta sektioner av, då kan jag ju tolka att hur hemska mina drömmar än har varit har jag säkert inte mått dåligt av dem, men det är helt otrolig ett ord en bild, så är hela drömmen framför mig.

Angående melodifestival, så kommer jag nu till verkligheten på intensiven för snart drygt ett år sedan.  :verklighet, Mats Mattias, Martina, ni är hos mig! Har ni hittat en radio och Anna ska leta upp vilken kanal som dom har melodifestivalen på här i Spanien, oj jag hör er och hur ni kämpar med radion, jag hör att ni säger det bara skorrar, ja ligger man nere i källaren utan fönster så är det nog ej så konstigt,  men mina älskade tänk vilken kärlek ni gav mig och kämpade så för att jag skulle ha det så bra, min familj, jag hörde er och jag mins att jag fick en puss av var och en er, när ni ni skulle tillbaka till hotellet efter kvällsbesöket hos mig mellan 19-21.Jag måste fråga om det var så, men jag vet att så var det. Jag lovar att jag minns hur bra jag mådde av att ha er hos mig och att ni hela tiden berättade saker var glada och positiva starka och så närvarande i en svår situation även för er NI ÄR MITT ALLT!    

 Det här med att blogga har varit jobbigt, har inte haft kontroll på tangenterns pga av dålig syn ingen ork , ingen inspiration och dålig finmotorik, och dålig koncentration men med litehjälpmedel, som klisterlappar på viktiga tangenter, min egen uppfinning, så fiffigt och mycket bra tänkt Marie:) kände jag nu att det underlättade, men längtar tills det flyter på bättre, jag är ju ingen datahacker, men bättre än så här har det gått innan. Jag vill gärna skriva jag förstår att ovsett innehåll så hjälper det mig framåt och även och att jag och även får lite nyttig hjärngympa och att  lite att göra, som en läxa kanske.  och nu känns det som om båda näsborrarna är över vattenyta,, med facit i hand har vi konstaterat att denna behandlingsperioden har varit den som har slagit ner mig mest och, jag har mått som sämst både fysiskt och mentalt total utslagning, men nu andas jag igen :) knack, knack,  och ska nu fira påsk, lugnt och stilla!, skippar blåkulla med gott samvete :)

Kommentarer
Postat av: Christina SofieroMontessori

Ha en riktigt skön Påsk!

Kram Christina

2011-04-23 @ 14:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0