Time to say goodbye...


Som de flesta vet vid detta laget har vår älskling och mamma somnat in efter en lång kamp mot det onda. 'Lillans' vilja och positiva syn har varit helt fantastico de senaste 15 månaderna, mycket med energi från er alla som följt hennes blogg och gett positiva tillrop och uppmuntringar längs vägen. Utan det hade det varit mycket tuffare för oss alla, speciellt mamma. Tack för det stödet.
-
Sov gott och dröm söta drömmar, tack för allt älskade mamma. Bättre fru, mamma samt liv tillsammans (om än alldeles för kort) går inte att få, du har alltid alltid funnits där för oss, och kommer för alltid att leva kvar i minnet och själen. Vi älskar dig till månen och tillbaks...
-
Mamma har ALLTID tänkt på andra i första hand, så om det varit hennes man, syster, bror, far, vänner, svärdotter, Calle, egna barn eller barnen på förskolorna. Till exempel sa mamma vid ett tillfälle (under sin egen sjukdom) att hon nästan kunde acceptera  att vuxna blev drabbade av sjukdomar, men att barn blev det kunde och skulle inte accepteras. Så skänk gärna en tanke och en slant till Barncanerfonden:
SMS:a FORSKA till 72900 (50 kr)
Ring: 020-902090
PG: 90 20 90-0 BG: 902-0900
-
Begravningen kommer äga rum den 22 september kl 14.30 i Maria Kyrkan för alla som vill komma och ta ett sista farväl.
-
Sov gott mamma. Och dröm söta drömmar. Du har alltid och kommer alltid vara helt fantastico!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är med tårar i ögonen jag läser ert fina inlägg om helt underbara och fantastico Marie. Alla som någonsin har kommit i kontakt med Marie vet vilket stort hjärta hon hade och att hon alltid satte andra i främsta rummet. En otroligt fin människa har lämnat oss men kommer alltid finnas kvar i våra minnen.

All styrka till er! Kommer aldrig att glömma dig.

Kramar

2011-08-29 @ 19:08:24
Postat av: Elsa

Marie !

Du har varit en så underbar person, som gav så mycket glädje och värme till alla i Din omgivning. Du är enormt saknad.

Stor kram till din kära familj Mats, Martina, Mathias. ( Jag har precis gått igenom samma sak med min mamma-men hon var mycket äldre).

2011-08-29 @ 21:22:39
Postat av: Pia-Lotta Wiberg

Marie !

Det är svårt att beskriva med ord hur enormt saknad du är.

Våra telefonsamtal och träffar har alltid varit soliga och något som jag har sett framemot, det blir tomt. Du var en empatisk och härlig människa med ett stort och varmt hjärta.

Tack för att jag har fått vara din vän! Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta!

Kramar och tankar till din fantastico familj Mats Mathias och Martina.

2011-08-29 @ 22:37:39
Postat av: Karin

Kramar och tankar till er alla. Karin ( avd.46)

2011-08-30 @ 09:46:54
Postat av: Helena

Tankar till er alla i familjen Rendahl!



Tack för de trevliga pratstunderna hemma i huset på Hästmöllegränden 4a.

Kram och styrka till er!

2011-08-30 @ 13:32:05
Postat av: Marie Svensson

Marie!

Du har alltid varit en av mina bästa vänner.

jag kommer alltid att sakna dig och ala de trevliga stunder vi haft tilsammans.

Jag kommer att sakna dig oerhört mycket.

Mina tankar går också till Mats, Matthias och Martina.

2011-08-30 @ 21:23:39
Postat av: Ami Rendahl

Min fina vän och svägerska!

Sorgen och saknaden över dig Lillan är enorm. Vi vet vilken hemsk kamp du haft. Ändå, in i det sista hade du omsorg om dina nära. Din fina familj har betytt allt för dig, de har uppmuntrat och funnits där för dig hela tiden. Inte minst Mats, du har varit fantastisk och verkligen gjort allt för henne.

Stor kram

2011-08-31 @ 12:55:00
Postat av: Janet Rendahl

Min älskade lillasyster!

Du kommer alltid att finnas i mina tankar.

Kram Janet

2011-08-31 @ 15:20:17
Postat av: emma

Världen är trång. Bara de mest hänsynsfulla, omtänksamma och godhjärtade personerna lämnar för att bereda plats för sina nära. Och av dessa hjältar sparar vi vad vi hunnit ta del av; minnen och visioner och mer minnen. Vi ska känna oss ärade för att ha varit en del av lillans värld. För i den var allt annat än litet.

Vi har tänkt på dig. Tänker på dig. Kommer att tänka på dig! Alltid.

2011-08-31 @ 22:48:25
Postat av: jenny

Jag har känt dig Marie sedan jag var ett litet flickebarn, sett dig varje dag på gården och lekt med dina barn. Det är med stor sorg du lämnat oss alla men mina tankar kommer finnas med dig.

Vila i frid Marie och sänder stora varma styrkekramar och tankar till din man och barn.



Kram Jenny

2011-09-01 @ 09:18:40
Postat av: Lotta Wetterberg

Många många kramar och tankar till er från oss Wetterbergare! Det tåras i ögonen när man läser ert inlägg. Så fina ord! Ta hand om varandra. Kram Lotta

2011-09-02 @ 17:06:17
Postat av: Lotta Malmgren

Många kramar till er alla . Tänker på er. Har bara känt Marie i 10 år men oja vilka goda vänner vi blev. Många långa och sena samtal.

Tack för att du ville vara min vän.

Du kommer alltid att finnas i mina tankar.

Kram Lotta

2011-09-04 @ 08:54:39
Postat av: Kristina

Marie!

Jag saknar dig! Och kommer alltid att göra!

Men jag har så många fina minnen med mig framöver och de får mig att le! I augusti -01 började jag jobba med dig och vi har sedan dess träffats varje dag! Det har varit en ära att arbeta tillsammans med dig, bättre kollega och vän är svårt att hitta! Du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta!

Stor nallekram från mig!

2011-09-04 @ 18:46:36
Postat av: Familjen & dagisflickorna Åhman-Englund

Det hände det som inte fick hända....Den mest underbara person/fröken har lämnat Oss! Livet är inte rättvist! Det är med massor av tårar och stor & enorm sorg detta nått fram till Oss! Marie har varit en viktig person , jätte viktig i våra tre flickors första trygga år på dagis. Alla timmar Ni/vi tillbringat tillsammans där är vi alla så enormt tacksamma för...utan Marie och den enormt fantsiska person Du var hade vi inte fått de tio bästa åren på Ödåkra montessoriförskola och den tryggheten Du gav dem/Oss. Hos oss, Vi likosom våra tre dagisflickor är saknaden enormt stor och vi känner med Er, familjen Rendhal, och inte minst Marie...vila ifrid! Du, Marie Du sa ofta att vi kunde varit dina barn, vi var så unga för tio år sedan, speciellt vår första prinsessa Vilma som vi lämnade hos Dig och du peppade oss och gav oss alttid en så fin och evigt tacksam självkänsla i de unga föräldrarskapet, Tilda våran mellan tjej som har svårt att ty sig till någon gjorde det till dig det säger allt, hon älskade att vara kvar ensam de dagar med dig då Du stängde förskolan för att få Dig för sig själv tjej hade et enormt starkt band till Dig & liksom vår Selda som bara avgudade Dig, har i stort sett frågat dagligen sedan dagen i Duvestubbeskogen då du bad om ursäkt för att Du inte mådde bra, du mådde fruktansvärt men endå stod du där envist och "peppade" dina dagisbarn och Selda sprang i mål och sa där e Marie!!! Du var/är mycket speciell för Oss! Du är värld allt det bästa, hoppas Du har det så vackert och mår så bra man bara kan där Du är nu...Du har en stor och varm plats i alla fem hjärtan i denna familj och kommer så förbli, Du är så saknad och sorgen är enorm....Stora minnesvärlda och varma Kramar till Marie och Din fina familj vill vi bara sägaa att vi sörjer fruktansvärt mycket med Er!! Kraaaaaaamar från Dina dagisflickor Vilma, Tilda & Selda Åhman/Englund med föräldrar Josefin & Alexander

2011-09-04 @ 22:41:43
Postat av: Annica J.

Kära, kära Marie.

Saknaden efter dig är enorm. Det känns overkligt att du inte finns hos oss längre. Tänker på dig med värme och minns vårt sista telefonsamtal som var hoppfullt och fint. Många styrkekramar och tankar går till din underbara familj. Tack för allt Marie.

Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan.

Sov gott. Bamsekram Annica J.

2011-09-05 @ 11:35:13
Postat av: Anonym

Älskade lillasyster det var mycket som jag ville att berätta för dej o så många gånger jag velat prata med dej på telefonen det kommer att ta hela mitt liv och kan inte fatta att du älskade inte finns mer kommer aldrig glömma dej aldrig aldrig mitt liv kommer aldrig bli detsamma utan dej många tårar vill aldrig ta slut din storasyster jag älskar dej

2011-09-12 @ 09:28:02
Postat av: Anonym

Tack Marie för att vi har varit goda grannar och vänner i många år. Saknaden efter dig är stor.

Mina tankar går givetvis också till Mats, Mathias och Martina med respektive.

Kram till er alla Siw.

2011-09-20 @ 09:49:54
Postat av: Kerstin Lindfors

Kära Marie!

Jag glömmer Dig aldrig!

Vi ses - och gör våra "hopp" på Din strand.

Sov Gott.

Din "hoppvän" Kerstin

2011-09-22 @ 11:37:03
Postat av: Anonym

2011-10-03 @ 21:50:17
URL: http://mammaispanien.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nàgonstans var det för mig helt overkligt att sanningen vi mötte pà intensivavdelningen pà Clinica Juaneda verkligen var sann. Ännu mer overklig blev den när jag fick chansen att möta er igen vid er nästa resa till Mallorca. Efter att tappat tràden hos bloggen sedan en tid sitter jag nu här med en genomblöt duk under näsan och känner mig helt lamslagen. Under mina 7 àr pà sjukhuset har jag aldrig nàgonsin mött en person som berört mig sà mycket som du Marie. Inte heller har jag mött en familj som berört mig sà mycket som Maries. Ni är en förebild för mig, i alla era roller, som fru, som mamma, som man, som pappa, och som dotter och son. Jag kan bara hoppas att jag lyckas forma min egen familj i samma anda som ni har lyckats med, jag tror redan jag sagt det till dig Marie:-) Jag kan bara sända en stor stor abrazo till er alla. Kram Karin

2011-10-03 @ 22:01:08
Postat av: Mats

Den smärta jag känner

Är priset för den kärlek vi haft

din man Mats.

2011-10-12 @ 20:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0