Carpe diem!




Jag har fått "Lisa" för både själ och hjärta! Vi fick helt underbara dagar söndag till tisdag nere på Ystad Saltsjöbad!
När vi kom innanför dörren till hotellet var det ombyte direkt badkläder och badrock som satt på tills det var dax för att dressa om till kvällen!  Väl på spa avdelningen, var jag som en delfin i vattnet, kullerbyttor, lite bastu, utomhusbad, jakuzzi! och långa längder simning! NEJ, nu berättar jag inte riktigt hela sanningen.....visserligen är jag vattuman men där stoppar likheterna;) Bastu, 5 minuter, sen lite andnöd, jakuzzi, tre minuter aj, det ömmade på min kropp, utomhusbad, nej lite för kallt om mitt huvud, kullerbytta, klarar inte ens det på land, hur går det då när man ska doppa huvudet...hujeda mig!!!!  Lite sanning i längdsimning....2x 10 meter;) Nä, var hittade man då Marie henne?, jo i himmelsängarna med skön avkopplande musik, eller i rottingstolarna med utsikt över havet, eller framför brasan med nötter och torkade  torkad frukter, eller en lunchpaus med världens godast pumpa soppa!!!! Det var längesen jag var så avslappnad och mådde så gott..inga tankar på elaka sjukdomar inte! 
Hotellfrukost, oj, oj oj...avslutade med 2 varma croisanter, med smör! Men tog med en banan som kompensitation när jag proppmätt gick därifrån:)
 Jag har en bekännelse, känns inte riktigt bra, jag har "stulit"!!!! Jag älskar kaviar på ägg en gång varannan månad. Så köpa en stor tub för det tillfället känns lite onödigt!!! Men vad ser jag minituber....lagom till ett ägg på något sätt har nu några hamnat i min kyl.. jag har och ett rejält dåligt samvete!!!!! Tänk om jag är med på efterlyst på onsdag;(
Lång promenad i blåst och snö längs havet därefter till min "Wallanders" Ystad för lite shopping.
Dagens Maria: vi var inne i den vackra S:ta Maria kyrkan i Ystad!
Dagens kändis: Bert Karlsson! Jag berättar för Masse att jag mötte Bert Karlsson, han svarar ...jaså var det han som hälsade så glatt, jag trodde det var en gammal arbetskamrat till mig!
Tro om ni vill, men jag fick Bert till frukostbordet han tog Mats plats när han var och fyllde på frukosten! Han berättade mer än vi var intresserade av att få veta och när han drog en osmaklig vits om tsunamin då tackade jag för mig och tog Masse med mig!!! Tack älskade ungar för denna Ljuvliga julklapp Ni kunde inte valt något bättre!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilket underbar semester och bra julklapp. Några dagars mys med lek i vattenlandet för vattumannen, hehe, och så långt ifråga alla elaka sjukdomar och allt...

Nu får du kanske passa dig så att du inte kommer med på efterlyst ikväll. Jag ska bänka mig framför tv:n för att se om de har någon övervakningsbild på tjuven :-)



kramar!!!

2011-02-23 @ 13:09:45
Postat av: Ann-Marie

Oh så mysigt ni har haft. När jag läste om delfin och kullerbytta, gick mina tankar till Australien. Ja nu var det något som inte stämmde . Var det verkligen du Lillan som har skrivit inlägget eller?

Känndes skönt när jag läste vidare att du är dig lik. Känns trygg med den gamla vanliga Lillan.

Smakligt spis med ägg och kaviar



Kramar A-M

2011-02-23 @ 18:34:31
Postat av: Anonym

Hej Marie !

vad glad jag blir när jag läser detta och ditt förra inlägg :))

Så mysigt det ser ut :)

Allt blir toppen ( ringer dig )



Bamsekramar Pia-Lotta

2011-02-24 @ 13:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0