En fråga?

För en tid sen fick jag en fråga. Den löd: har du någon gång frågat dig, varför just DU blev drabbad av canser? med handen på mitt hjärta blev svaret rakt och ärligt... NEJ! STÄLLER MOTFRÅGAN..VARFÖR INTE JAG?!? Min fem år äldre syster yster har gått igenom mer än någon i sin vildaste fantasi kan föreställa sig! Mer än en gång hon vaknat upp på intensiven och fått ytterligare en chans till livet! Jag harALDRIG hört henne beklaga sig, utan hon har alltid varit full av positivitet och energi! Behandlingar och undersökningar hon gick igenom som luftskalle och färgskalle helt annat än min smärtfria magnetröntgen
Jag har ALDRIG hört henne beklaga sig eller på något sätt tycka synd om sig själv, alltid en sån livsglädje!  det är min syster i ett nötskal...när vi växte upp charmade hon hela världen, vad hon än hittade på hade hon lärare och alla på sin sida! ...Hon log mot dem och hela världen med sina ögon målade i SVARTSKOKRÄM!! Jag då???Ja ingen charmör precis, lite butter, inte så glad, men väldigt fåfäng redan då, allt skulle vara tipp topp, jag var lika fin när jag kom hem från skolan , systeryster såg iregel ut som om hon varit i slagsmål?! men ständigt lika glad och OMTYCKT! En dag blev jag upptäckt på skolgården av ULF! Ulfs föräldrar var modefotografer och Ulf 10 år blev handlöst förälskad i MIG! Så vi startade en karriar oftast tillsammans under nästan 6 års tid som barnfotomodeller. Femina var tidningen som jag i till och med var på omslaget med, de ni!?
 Var då detta kul för "sura Marie, blev hon poppis... NEJ, men Ulf gillade mig;) mamma fick torka många tårarpå mig innan jag skulle iväg! Pelle som fotografen hette gav ganska tidigt upp att få mig att le, vi kör på det buttra tror jag han tänkte( ja man ska ju "nischa sig har jag hört på toppmodell:)
Lite plåster på såren fick jag med mitt första "gage" pengarna räkte till en orange cresent minicykel:)
Syster yster ...här kommer en bekännelse: Kommer Du ihåg när vi fick våra Barbiedockor, kortklippta och med mörkt hår? Jag var överlycklig, tills jag upptäckte hur ful min systers docka var ...så bredbent, min var förstås perfekt! Vad skulle jag göra, tyckte ju faktiskt synd om henne , men tydligen inte tillräckligt för att byta, men tanken stannade vid tanken;( Tror det är preskiberat och att du faktiskt inte brydde dig ett " smack!
Har precis avslutat min första chatt med min älskade Martina på Maldiverna! Wow vad häftigt och att jag klarade det:) Tack för all hjälp, Tias o Lina den behövdes;)

  

Kommentarer
Postat av: Ami Rendahl

Lillan och Janet,ni är fantastico bägge två.

Tycker om er♥♥♥

2011-02-11 @ 21:25:58
Postat av: Kristina

Hej vännen !

Tänk att du varit modell! Du är ju jättefin på bilden!

Stor kram från mig / hörs :)



2011-02-12 @ 11:00:58
Postat av: Martina

Underbar bild!!



Soliga & underbara hälsningar till er alla kära bloggläsare från ett UNDERBART KUREDU, MALDIVERNA!!! Paradiset!!! Mamma allt är på topp;) Puss & kram älskar er!!

2011-02-12 @ 13:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0