Inga blodiga detaljer TACK!!!

Röntgen!!! Möts av en jättesöt röntgensköterska. Lämnar ifyllt förmulär med frågor allt från metaller i kroppen, såklart det är ju en magnetröntgen! När Masse var med inne sist, plockade han bort häftklamrarna i tidningen, vill det sig riktigt illa kan de dras in i tunneln och skada ögonen;(. Dags för lite förberedelser, hon frågar om musik, jag väljer en radiokanal och förlitar mig till "sjörövarfabbe"! 
det är en kontraströntgen, så nål in..ingen fara, man är väl "luttrad", eller ???
-Nu sätter jag en grov nål- oj jag får skjuta upp den längre-här är det knutit, -Där rullar venen iväg, nu ska bara blodet komma- Ska bara testa med koksalt så allt sitter rätt och att det inte gör ont när den maskinellt inpumpade kontrasten ska till med ett rejält tryck! Men känner jag mig lite konstig...det snurrar på ett oroväckande sätt, paus...här är det början på slutet på vår fina relation.... Jag sansar mig efter en inre dialog med min "kurator;)
Öronproppar i hörsellurar med inbyggd högtalare på plats 1 timmes röntgen kan starta....det är lite som att vara i en centrifug som står stilla, som tur är har jag inga fobier för trånga utrymme, kan faktiskt koppla av ganska bra. 
Adam och Gry i rix megapol, var det nödvändigt att prata blod?! blodpalt, blodpudding, svartsoppa osv, vet inte i vilket sammanhang men det var inte optimalt just nu;)
 Nu är det bara väntan på röntgen resultatet, kanske imorgon fredag...som sagt fredag är en annan dag!

Marie i Dalby!!! fick precis brevet från dig....tårarna trillar på min kind av värmen och alla fina tankar och ord Du gav mig. mig. Det berörde berörde mig otroligt! Tack söta Du för att Du finns!   

Kommentarer
Postat av: Marie Norgren

Vad glad jag blir att du fick mitt brev! Tänkte på dig idag. Kramar Marie

2011-02-10 @ 17:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0