Matfrosseri!!





Hur har nu helgen varit....ja, vad är det "askungen" säger...vad är en bal på slottet???
Melodifestival, ja, jag bara njuter.... matfrossa!!!, godis och lite nattastädning och söndagsmiddag med våra älskade "ungar" oxstek, rostade rotfrukter, gräddig rödvinssås, där man gick upp ett kilo bara genom att smaka av den:) efterrätt "glass ofour" ja, man bara hör alla kalorier mums. Och jag stod vid "rodret under hela processen! Jag fick till och med fråga om det var okej att jag fortsatte att äta , fast de var färdiga;) cortison, vilken undermedicin.?! Påtal om kändisar på melodifestival...det är möjligt:) att jag har fått en liten "statistroll" . Antikrundan Anne Lunderg. När jag stod i entrén med tårarna rinnande efter mitt röntgen besked, och då möter jag Anns ögon för ett kort ögonblick. Hon är där med ett filmteam och intervjuar en man i rullstol. Hon gjorde den fina programserien "Himlen får vänta", med canserpatienter. Ja vi får väl se om jag fick en liten ofrivillig "biroll;) antikrundan hade jag säkert platsat i;) 

Hopp, hopp, nu byter jag ämne igen....städning, matfrosseri hur kan man kombinera det? Jo klockan 01.30 sitter man i soffan med skorpor och smör och sorterar två pärmar med matrecept!!!!Sååååå mycket gott det finns;) och så väljer jag skorpor??

Ja ibland är biverkningar riktigt trevliga! Har konstaterat att hjärtklappningen finns kvar.....men nu vet jag att det slår dubbla slag av all värme och kärlek som jag får av alla nära , kära , kända och okända;)...då är även det än trevlig "biverkan" Nu är vår älskade Martina och hennes Linus på väg till Maldiverna i fjorton dagar:) Ni är så väl värda det....jag passade på att ge dem lite goda?! råd på  vägen...
...som drick inte kranvattnet, hyr ingen motorcykel, håll koll på hajar,ja jag förstår att jag inte vet så mycket om Maldiverna (ska läsa på) men med ett leende lugnade dom mig med orden ...där finns inga gator och vägar!!!!! Låter bra tycker jag. Ta hand om er, love you:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0