Min värsta ovän tillbaka!


Det är hårfint mellan glädje och sorg....efter helt underbara dagar i Ystad, där sjukdom var så långt, långt borta, kom vi tillbaka till verkligheten! Anna min läkare från Lund ringde igår och bekräftade att det inte var en läkningsprocess som orsakade förändringen på röntgen, utan att det är ett aktivt "skimmer" på tumören. Det är inte aktuellt för operation.

Nu är det nya behandlingar som gäller, ska få mer info från min sköterska idag, men vad vi vet är att jag ska läggas in i Lund på tisdag, för att påbörja cellgift i dropp på onsdag. Och därefter i 8 cykler med cellgift både i dropp och oralt. Tydligen en behandling som kan ta upp mot två år!?  Jag trodde att jag var mentalt förberedd, men det får ta lite tid att smälta och ta in. Jag är i varje fall så glad och tacksam för vården i Lund och att de har går till grunden med detta och sätter in behandling så snabbt! Jag är på på "avtrappning" av cortisonet... hoppas jag behåller min aptit i helgen får då ska det frossas, jag lovar ;) Vet ju inte hur jag och min kropp reagerar på kommande  behandling... men räknar med att det blir tufft, så det gäller att passa på, eller hur?! Ska gå och köpa mig några riktigt bra talböcker på rea!

Men det finns så mycket glädje runt omkring mig, mitt "favorit" yngsta par Martina och Linus Är hemma:) Vi var och mötte dem på knutpunkten kl 24:00 natten till i onsdags,  efter deras långa paradisresa!  Och på måndag är det lite party för både Martina och Linus då vi ska fira deras födelsedagar;) Brownies och flädersaft hos mitt "favorit äldsta par Mattias och Emelie igår :) Smarrigt och lenande för själ och hjärta! Känns faktiskt redan bättre.... det här ska jag fixa, jag lovar :)


Kommentarer
Postat av: Mattias

Älskade mamma, du är lätt den tuffaste och coolaste person jag känner så vi ska fixa detta tillsammans! Ett tillfälligt bakslag som nya cellpowers ska råda bot på. Det i kombination med 4 bullar till frukost, koldolmar, danska gräddbullar och massor massor av kärlek från alla nära och kära så har du medicin för själen också :)



Love conqours all!

2011-02-25 @ 10:24:51
Postat av: Emelie

Älskade Marie! Det här fixar du! Och vi finns här för allt stöd (och brownies) du behöver. Styrkekramar!

2011-02-25 @ 11:28:02
Postat av: Lina

En liten extra krok på vägen är inget som inte du med hjälp av lite cellpower klarar av. Se nu till att frossa riktigt ordentligt med allt gott så kommer det här gå som en dans. Du är stark och tuff!!! Det här fixar du!

2011-02-25 @ 12:01:40
Postat av: Annica J.

Kära Marie!Jag känner väldigt starkt att detta självklart kommer att gå bra. Det tar bara lite längre tid. Bara och bara men du är så stark och har klarat så mycket redan så det kommer att gå bra hela vägen, var så säker. Bamsekram Annica

2011-02-25 @ 12:14:15
Postat av: Kristina

Hej min söta vän! Du ska se att det här kommer att räta upp sig :) Det får ta den tid det tar! Och med din inställning kommer det att bli bra, det är jag övertygad om! Tankar och kramar från mig! Obs! Glöm inte att läsa dikten ibland!

2011-02-25 @ 15:43:32
Postat av: Anita Swenson

Marie! Jag vet att du fixar detta även om man ibland får gå lite omvägar. Kram till dig och din familj.

2011-02-25 @ 19:06:31
Postat av: Ewa

Vilka fina bilder du lagt ut på bloggen! Du ser så pigg o fräch ut. Du fixar det här Marie! All healing i världen sänder jag dig.

Kram till er alla.

2011-02-28 @ 16:30:36
Postat av: siw

Hej Marie.

Ha det så bra som det överhuvudtaget går att ha i Lund. Tänker på dig och familjen. Vi hörs för vi har ju fortfarande fikan tillgodo. Kram Siw

2011-02-28 @ 21:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0