samtal mellan 2 "kuratorer" ;)

I USA har jag förstått att" alla" har personl hjärnskrynklare " Nu sällar jag mig till den skaran! tar mig upp till avdelningen för intermedicin, den första jag möter i i väntrummet är en sliten dam med rollater med en registreringsskylt där det står "raggare"  kul...bröt isen lite!
Min "söndagsvännina";) har arbetat med honom inom socialtjänsten och när jag berättade om vem det var  jag skulle träffa hade hon bara gott att säga om honom, känns bra!
Här kommer han "Stefan Holm" Nä, inte riktigt sant...efternamnet stämmer men vi gillar båda höjdhoppar Stefan, sååå  Stefan får det bli!!!
Ja, nu är det dags för mig att lägga ribban! - passar detta inte mig så säger jag HEJDÅ! och enligt min son är jag ganska kaxig och vet vad jag vill;) Lika bra att visa var skåpet ska stå. så han vet vilket material han har att jobba med!
-Jaha säger jag...vad har du för utbildning? Okej, kurator, Bra, hur gammal är DU? 29 ÅR! När jag godkänt;) och känner mig trygg mig då lämnar över rodret....men innan dess förklarar jag att jag är själv en duktig kurator" och har Du behov av att prata så prata på jag är en bra lyssnare;)  Jag berättade om min blogg, och han frågade om det var okej att han "tittade" in? Du är välkommen och var då beredd på att du får ett offentligt omdöme och ser vilken lista + eller -  du hamnat på... Du kan vara lugn,  Ditt lugn ingav förtroende, rätt man på helt rätt plats och rätt lista:) Vi ses på fredag!

 Måste få besked idag på min röntgen!!! väntan är som en smärtsam tortyr;(  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0