Pigga morrontankar:)

Klockan är 08:00 tisdag morgon! Har ätit en stadig frukost!!! Somnar hungrig, vaknar hungrig, hungrig hela dagen lång:) OCH jag bara njuter!Efter att ha levt på "sparlåga i över 7 månader när det gäller aptit...passar jag på! Jag kan bli galet sugen på saker jag inte ätit sen jag var liten. Igår blev det kokt morotstuvning med välstekt medisterkorv!! , godis, choklad och fastlansbullar! Steker i smör och vispgrädde i såsen....GOTT; GOTT!
Jag försöker analysera detta fenomen, är det bara tack vare cortisonet???, eller vad jag vill TRO...ett bättre allmänstillstånd! Strålning som är på väg ur kroppen, alla mina sex cellgiftsomgångar är kanske på väg ut... ja, vad det nu är så passar jag på att frossa;) Förstås så sätter det sina spår på både min o Masses kropp! jag är lite cortisonsvullen i ansiktet, men kan inte skylla övrig uppgång på "svullnd":) Gick ner nästan 6 kilo( 2 per cellgiftomgång) och har nu välkomnat upp 2 kilo;) 
Har haft en toppen helg trots min väntan på röntgenresultat! Har velat att det skulle hända saker hela tiden för att slippa vara hemma när det ringer! Jag var på en "fantastico avslappnande helkroppsmassage på "Njuta"  i en timme...fixade frans o bryn på Electa, köpte mig ett par fina vårkängor, dekorerade vårt hem med fräscha blommor. Och nu till helgen åker jag och Masse till Ystad saltsjöbad för övernattning med god mat, hotellfrukost spa och bad:) Tack älskade "ungar för allt... Ni vet hur Ni förgyller vår tillvaro! Kan tänka mig någon tänker KAN dom där "ungarna" verkligen alltid vara så fantastika...HANDEN på hjärtat igen...JAAA det kan dom och det är dom:) :) jag lovar!

En liten "MARIA tanke!!!
Maria(namnet) har följt mig som en röd tråd många gånger... i livet. När jag fick min Martina för i dagarna snart 28 år sen, föddes hon på Mariadagen och alla i förlossningslaget "hejade på Maria...bra, kämpa på Maria:) I Spanien var det nog självklart att det blev Maria bland mina spansktalande vänner på clinicen. Senaste "Maria" kom när jag satt i min vackra "Maria"kyrkan och blev "passivlyssnare" till ett samtal mellan två hemlösa! Så kloka män...vilken historia jag fick lyssna till...nyttigt, vilka öde! Men avslutningen blev allt lite kul:) den ena säger  till den andre innan han tar en klunk av medhavd flaska!"  Kärringen" jag var gift med Maria( var så långt jungfru Maria hon kunde komma, men, vadå alla kan inte vara perfekta!!! Tack för att jag fick möjlighet att lyssna på detta samtal.....ska jag kanaske bli volontär?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0