Glädje!!!

Hjärtat mitt slår, glädjeslag! Jag har flytt fältet hela dagen lång, gått ut och in i affärer allt för att inte vara hemma och höra telefonen ringa!!!! Trodde jag var kaxig, men så var inte fallet, skenet kan bedra!!! När jag kom hem kl 16,00 pratade Mats i telefon, han skrattade och var glad, det var Anna överläkaren från Lund som ringde. För att göra en lång historia kort, så är min röntgen inte förändrad från januari till februariröntgen. och det är positivt, förändringen från oktober till januari är kvar och de ska studera orsaken ordentligt och ringer nästa vecka och meddelar. Men som Anna hade sagt om det är tumören som växer så skulle det synts tydligare och framförallt växt från ena röntgen till den andra och det har den inte gjort. Anna berättade för Mats att hon hade sett mig springa gatlopp i Helsingborg förra helgen, hon hann inte hejda mig, och med ett skratt sa hon att jag såg sååå pigg och fräsch ut!!! Och det bästa tecknet är ju att jag mår bra(knack, knack). Nu ska jag trappa ner på cortisonet, svullnaden i hjärnan är nere, inga nya behandligar eller röntgen är inplanerat, så nu avvaktar vi vi vidare resultat.....än är det hopp om den gamla:
 jag är så glad att jag är i kvar i Lund, Anna du är min "fantastico" neurologdoktor!

En liten bonus historia;) I ett av mina gatlopp i stan träffar jag en man som jobbar i en affär här i stan. Han kommer spontant fram till mig lägger handen på axeln och säger så snygg du är i håret!!!! Vad ska jag säga, jag vet ju vänder jag baksidan till ser han min mindre vackra sida!!! Så tackar för komplimangen och säger att han räddat min kväll....men berättar vad som hänt! Den stackaren, var inte beredd på denna information och visste inte hur han skulle gottgöra. Jag skrattade och sa du har redan gjort det bästa, komplimangen värmde!

Oj vad jag är "speedad" Jag och Calle ska fira ikväll! Masse på logen, Tias och Em i Köpenhamn.Oj, vad jag ska äta gott och titta på "lets dance" . Sen ska jag packa till Ystad saltsjöbad, där ska jag bada så hela jag blir skrynklig!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart! Så härligt att höra! Du har inte varit ensam i din väntan - vi är många som våndats med dig. Ha en fantastico helg på Ystad Saltsjöbaden. Kramar Marie i Dalby

2011-02-18 @ 19:08:14
Postat av: Anita Swenson

Vilken underbar dag, har just läst din possitiva blogg.Många skulle nog behöva läsa dina bloggar, du skriver verkligen som du känner.Ha en bra helg i Ystad.Kram Anita

2011-02-19 @ 13:01:03
Postat av: Martina

Hurra! Underbara nyheter från ett fantastico Maldives!!! Resan är helt fulländad nu;) Vi firade gårdagens underbara nyheter med ett par flaskor mousserat;)



Världens bästa resa med världens bästa älksling & världens bästa mamma på hemmaplan!! puss!

2011-02-19 @ 18:12:22
Postat av: Helena B

Så underbart Marie, och fantastiskt att höra att du njuter så av livet! Du inspirerar! Stor kram och hoppas att ni hade en underbar helg i Ystad! Kram Helena

2011-02-21 @ 10:24:33
Postat av: Lina

Vad underbart och fantastiskt att höra!!!

kramar

2011-02-21 @ 14:08:08
Postat av: ulla martinsson

å,vi gläder oss med dig.ha det jättebra!

kramar ulla

2011-02-21 @ 16:45:18
Postat av: Helene

Underbart att läsa! Ha det så gott. Kramar Helene och Otto.

2011-02-22 @ 15:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0