att "vändablad"?!

Böcker, jag älskar att läsa böcker! Jag saknar att läsa en god bok, jag har inte läst en bok på över sju månader! varför då detta? Den främsta orsaken är min syn, har bytat styrka i läsglasögon efter besök hos ögonläkare och optiker. Så, så långt, så bra!!! kanske en annan orsak är brist på koncentration. MEN, jag har gett mig den på att börja läsa igen och aktivera min hjärna......så vad gör jag, jo jag köper "kungaboken"?! Egentligen helt mot mina priciper, jag och kungafamiljen . de är ju nästan som min andra familj:) Kapitel ett, en ganska intressant historik om vår blivande kung. kapitel två.....ja då är vi där vid skandalerna, Jag inser att det inte är något för mig( ja, jag får väl erkänna, jag letade upp och läste det smaskigaste!!!  Nu tänkte jag ju behålla den här hemligheten för mig själv, men vid ett samtal med min älskade son Tias...erkände jag!? Han ler och säger , det är väl okej, bara du läser är jag glad;) En kväll när jag inte kunde somna, går jag upp för att leta efter en bok. Nu går jag inte efter titel, författare eller changer( stavas det så??? NÄÄ, nu är det STORA BOKSTÄVER som gäller.....hittar en som kanske kan passa? Bokstäverna är rejäla, boken tjock och tung, innehållet kanske lite banalt men kanske kanske, kommer detta att "funka". 
Nu vet jag i varjefall hur min kommande "lathund ska se ut, den ska vara mycket läsvänlig, boken/ häftet kommer jag lovar, bara en fråga om när?! Sen ska jag (med tillstånd) besöka sjuka, sitta på sängkanten prata med en medmänniska och dela med mig av mina erfarenheter. Jag har ju mina "änglar, Karin. Elisabet och Anna på Mallorca som allra bästa tänkbara, förebilder och inspiration :)

Kommentarer
Postat av: Christina SofieroMontessori

Hej Marie!

Hörde att du skulle på lunch idag hoppas hälsningarna kom fram. Läste om dina "besvär" att läsa böcker. Jag fixar inte att läsa böcker längre alltså jag menar så där bekvämt attt ligga i sängen och läsa. Så därför lånar jag ljudböcker på bibblan. Jättemysigt särskilt när det är en skicklig uppläsare, jag använder det också på natten när jag vaknat och börjat stressa upp mej för jobbet. Då åker luren in i örat och på med en bra ljudbok så hjälper det snart och jag somnar så gott. Glömd att önska god fortsättning på det nya året så det gör jag nu kram Christina

2011-01-12 @ 20:22:23
Postat av: Helen

Hej!



Fick ett tips av en granne i "bygden" Att kika in hos dig och har nu läst allt från början.

Du skriver så trevligt och det var sträckläsning.



Så stark du är!



Keep the good mood som går som en röd tråd.



Önskar all lycka med fortsatta behandlingar!



Och en god bok är " 100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann" Lättläst och lite roande!



Sköt om dig!



Helen

2011-01-13 @ 11:49:43
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0