Det värmer!




Nej det är inte våren som kommit och börjar tina upp våra frusna näsor.....utan så många runt omkring mig som skänker mig värme!
-
Den varmaste källan finns förstås hos min älskade familj, Mats som som finns hos mig dygnet runt, mina "fantastico" barn och deras respektive som finns där hela tiden, som jag kan gråta med, skratta med....alltid lika positiva, ger mig kvalitetstid, jag kan inte med ord beskriva... det värmer!

-Min närmsta släkt som står mig så nära, telefonsamtal, djupa, roliga korta, långa... det värmer!

-Kramen jag fick av överläkaren Anna efter hon berättat om röntgen...den värmde!

- När min sköterska Karin i Lund ringde dagen efter läkarbesöket, frågade hur jag mådde...det värmde!

- När jag fick en persolig handskriven hälsning från Karin tillsammans med provtagningsremissen...den värmde

- Kramen, jag alltid får efter provtagning ...den värmer, Anne och Agneta!

- Råd och styrka som min lille kämpe gav mig när han själv hade det så jobbigt...det värmde!

-När jag hör en röst på kullagatan som kallar Mariii ett av mina dagis barn ger mig en kram och säger jag saknar dig- det värmde!

-När det precis nu ringde på dörren, utanför står min sons härliga svärföräldrar och våra vänner med en blomsterkvast...det värmer!

-När biträdet på Åhlens bara kommer fram och vill ge en kram..det värmer!

-När Caroline gör mig så fin i håret, lägger ner sin själ, fast hon visste att allt skulle trilla av..det värmer!

- När en nära vän ringer en gång i veckan( söndagar;) och kollar läget ...det värmer!

-När jag fick en dikt skriven till mig av en söt ung vän...den värmde!

-När När jag fick en varm kommentar från en som jag vet blir känsligt berörd av mina inlägg...det värmde!

-När jag får kort om att en fin vän ber för mig...det värmer!

-När en ny nallevän kom till mig genom brevinkastet...den värmde!


-När mina "hemliga klubben" vänner hör av sig och pepprar...det värmer tjejer!

-När en god granne från Ödåkra tar kontakt och håller den kvar...det värmer!


- När en vän från Ödåkra flyttade från Ödåkra och själv haft det jobbigt med allvarig sjukdom, pepprar och stöttar "stjärnan" lyser så klar...den värmer!

- När Martinas söta vänninor skriver fina ord till mig både som inlägg och sms...det värmer!

- När Calle ligger i mitt knä, när jag vilar i liggfåtöljen... det värmer ;)

- När min chef ringer pratar vardag med mig, bjuder mig på lunch och får mig att känna mig att känna mig som en i laget...det värmer!

- När jag fick en "värmande" julklapp från vår klädleverantör på jobb... den värmer!

- När min galet flygrädde bror var beredd att flyga ner till mig på Mallorca...det värmer!

- När skolfotografen ringde och väckte mig , samtalet värmde!

- När alla på Clinic Juaneda Mallorca fick mig att känna mig speciell och tog sig tid till bara mig och Mats...det värmde!

- När jag fått smycken lyckoamuletter...dom ger mig styrka och värme!

Listan kunde jag göra hur LÅÅÅNG som helst, ni är så många som förgyller min tillvaro Ni är bara bäst!! Men upptäckte precis att klockan är 01.30, jo det är sant, får skriva färdigt imorgon ;)  

 


 


Kommentarer
Postat av: Ami Rendahl

Kära Lillan!

Tack för att du delar med dig av dig själv till alla oss.

Du ger oss styrka och värme!

♥kramar Ami

2011-01-29 @ 13:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0