Möte med en kämpe!!

Har idag varit i Lund, inte för egen del utan för att träffa "världens" främste kämpe!
Jag har haft den här killen på "mitt" dagis. Han har haft en tuff start redan från födelsen idag är han 9 år och fått gått igenom så många operationer och har många fler framför sig. Jag glömmer aldrig när han klämde sitt finger väldigt illa på dagis. Jag var med honom och hans mamma på lasarettet.....sen den dagen har han en speciell plats i mitt hjärta. Jag själv som aldrig har tålt blod eller stick utan att svimma, är övertygad över att det var den här killens kämparglöd som gjort att jag har skärpt till mig!l  
Jag fick reda på att han låg nere i Lund på neurokirurgen och har sen julafton gått igen fyra!!! operationer, måste bara få träffa honom.  
Vilket möte det blev! Hans huvud var bandagerat som en turban, och han berättade om ett tillfälle när en sköterska skulle byta bandage....hon lovar att det inte gör ont, vad händer jo, hon klipper honom i örat!!! Sånt får bara inte lov att hända, jag blir så arg!
Jag och min vän ska skapa ett nytt hårmode....vi konstaterade att håret växer ut lite ojämn på¨oss båda så det får bli någon variant av punk;)
Han gav mig ett tips som jag lovar att hålla !När jag ska röntgas på måndag så ska jag sjunga "sjörövarfabbe" och tänka på min unga vän! Han sjöng den när han röntgades senast och det hjälpte honom!
 Vi tummade på att vi ska ses på Haket i Helsingborg när han mår bättre...då ska vi äta pizza med banan och curry:) 

Kommentarer
Postat av: siw

Hej de bara såååååå gott o läsa din blogg.

Du har säkert en spec. plats i hans hjärta också.

Ska bli riktigt nice o ses på tisdag.

Kram Siw

2011-01-19 @ 11:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0