Önskemål

Igår 26 januari var det 8 månader sen jag opererades på Mallorca! Igår var också dagen jag skulle göra ett avstamp och bli utskriven från Lund! Ner till Lund för läkarbesök och besök hos Karin som ger info inför sista cellgiftbehandlingen!? Mina önskemål för dagen bestod i att efter bra besök hos läkaren skulle vi gå och besöka min lille kämpe om han låg kvar, sen in till mysiga Lund och äta en god lunch, shoppa lite vårkläder kanske och därefter ett besök hos Martina på hennes träningsstudio! Men det är inte alltid "Bossefilen" fungerar som jag har tänkt!
Karin på neurologen möter mig med en varm kram, hon hinner berätta att proverna gav ok till att börja sista behandlingen SKÖNT!!!  Väl hos min överläkare Anna som jag träffat tidigare när jag låg inlagd på 27:an. Jag blev glad när jag såg henne ( hon är på min tyck om lista) Men snart raserades mina önskemål. Anna berättade att de upptäckt en förändring på min röntgen som jag tog i måndags;( De kunde inte tyda vad förändringen var men de skulle ha ett möte med bla onkologen kl 3 samma dag. Hon berättade lite olika förklaringar om vad det kunde vara. Men jag skulle inte påbörja min sista omgång förrän efter mötet, då hon skulle ringa och meddela vad de kommit fram till. Anna undersökte mig och konstaterade att jag är i mycket god vigör! reflexer, hjärta, lungor, blodproverär bra( men pressade efter alla behandlingar), puls var på topp /alltid något;) Anna skrev ut cortison som jag ska ta en vecka, för att ta ner svullnaden i hjärnan och det kan då också förbättra min syn:

Snacka om att det är förvirrat med alla nya apotek.....jag kan passa på att berätta att ett finns hemma hos mig!

Väntan på att Anna skulle ringa blir lång, men halv fem ringer det!
Mats pratar med henne och hon säger att det kan finnas två andledningar till förändringen, den värsta är förstås att tumören börjat växa, den andra är att tomrummet efter tumören börjar fyllas på och då blir det förändringar. Tumören som är kvar( de tar tydligen aldrig bort allt, är så liten att det inte är aktuellt med operation.
 Så vad som händer nu är att jag påbörjat min "cellpower omgång och ska få en remiss om 3 till 4 veckor på en ny magnetröntgen som röntgar huvudet i olika sektioner nere i Lund.
 OCH FÖRSTÅS så....är det alternativ 2 som gäller, eller hur? Jag blev förstås inte utskriven från Lund, det känns bra att de går till botten med det här. 
Jag undrar lite försynt;) man pratar i matprogram att smaker "gifter sig med varandra, då undrar jag..... hur kommer cortisonet, som kan öka aptiten att och kan göra mig piggare, "gifta" sig med cellgiftet som tröttar och ger mig aptitlöshet.....Hm jag kanske till och med blir helt normal:)

Lite positivt att avsluta med....jag får lov att få massage mot min spända kropp, Mats ställde en fråga får hon dricka vin? Självklart svarade Anna, ja, nu är det ju så här....jag dricker(smuttar) vin högst två glas om året.....Då tyckte Anna jag kunde ta två om dagen;) ungdomar lyssna inte på det ;)!!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är klart att det är alternativ 2!!! Bara att kämpa på med den sista omgången cellpower så ska du se att röntgen om några veckor visar fina resultat!

2011-01-27 @ 10:56:59
Postat av: Ewa

Hej Marie,

Det finns bara ett alternativ! Du löser detta. Nu är det cellpower o belöningen är massage. Kanske även en brunch på långa bryggan i Bjäred. En lång skön promenad rakt ut i havet o en underbar lunch.

Kanske till o med ett glas vin :)Sjörövarfabbe.....

Heja dej!

Kram

2011-01-27 @ 13:40:41
Postat av: Helena B

Alternativ 2 är det - inget snack. Så är det bara! Tusen styrkekramar från mig!

2011-01-27 @ 15:25:42
Postat av: Siw

Kära Marie.

Jag vet inte vad jag ska skriva.....men skriver i alla fall. Självklart är det alternativ 2 som gäller. Det är bara det alternativet som finns. Se nu till att få riktigt skön massage. Lycka till nu så hörs och ses vi snart.

Kramar Siw

2011-01-27 @ 16:56:07
Postat av: Martina

& om det inte är alternativ 2 så går detbra ändå;) det vet du älskade mamma! DU vet att det inte är på ngt som helst en katastrof om tumören är tillbaka, bara en ny väg att vandra med ny behandling!



Vi önskar att vägen vora rak & felfri men tyvärr är den aldrig det;) Det blir en krokig väg denna gången med lite hinder på vägen;) Men det går galant, det vet du! DU har vårt fulla stöd!!! DU vet hu rmycket vi älskar dig!!!! Det här ordnar vi min älskade fighter;) Puss!

2011-01-27 @ 18:50:04
Postat av: Ami Rendahl

Kära Lillan!

Jag kan bara hålla med Martina i allt det hon skriver.

Vi finns här och kämpar med dig.

♥♥♥

Ami

2011-01-27 @ 21:12:48
Postat av: Pia-Lotta Wiberg

Klart att det är alternativ 2 det satsar vi på :)

Vad mysigt med vin och massage....

Vi hörs Marie du finns i mina tankar

Bamsekramar

2011-01-28 @ 19:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0