Vem ska egentligen informera!?

Provtagning....tar en nummerlapp nr: 151, det rullar på ganska snabbt till receptionen och anmälan. frågar efter Anne , jo men visst hon är här, hon noterar mitt önskemål på nummerlappen. Jag sätter mig snällt ner i ett fullsatt väntrum och väntar! Jag har dålig koll på tiden ....men rätt som det är öppnar Anne dörren och vinkar in mig med ett leende. Jag hör en dam som protesterar och menar att det är hennes tur. Anne försvarar med att jag har rosa nummerlapp!!!! Anne förklarar att är man under behandling har man en "bosse" fil med rosa nummerlapp, allt för att man inte ska få vänta så länge och dels för att man inte ska utsättas för smitta!! Nu är det så här..... jag har varit här vid tolv provtagningar med en vit nummerlapp, dvs ingen " bossefil", och så även denna dag.. om inte Anne reagerat! Nu har jag en fråga?, vem ska berätta detta för mig, det är ju stört omöjligt för mig att veta!

Ja, mitt "infohäfte" är snart fullt, ska lägga till om "rosa nummerlapp, så det blir säkert en bok innan den här "processen" är färdig:) ps sticket gick som en dans, så är det när man har ett proffs vid rodret! Jag frågade Anne om hon inte kan följa med på röntgen på måndag och sätta kontrast nålen( vill inte ha den i handen!!! Tyvärr får hon inte sätta i nålar?! ja det var en chansning, jag får förlita mig till "sjörövarfabbe" 


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej Marie,

Med ett blött öga för din skyddsvän i Lund tror jag att sjörövarfabbe verkligen hjälper dej att ro båten de sista metrarna till land! Sedan är det bara framåt som gäller, du har varit så stark under dessa stormar ute på havet, väl på landbacken blir det nog både Rumba o Samba.

Håller tummarna för dej

Kram

2011-01-20 @ 15:20:30
Postat av: Mattias

Vi hjälper dig designa och få din bok tryckt mutti :) Den kommer uppskattas av så många.



Ses på söndasmiddag imorgon. Längtar.



"Sjörövar-Fabbe, farfars far,

är minsann en sjusärdeles karl,

kring alla hav han far och far,

tjohej hadelittan lej.

Sjörövaryrket passar´n bra;

"De är bara att röva och ta,

och de", sa Fabbe, "gillar ja",

tjohej hadelittan lej."

2011-01-22 @ 12:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0