Återbesök Lund, oro gillar inte röntgenbesked.

I god tid väntar vi på läkare Pär, men ingen Pär dyker upp utan en ny förmåga som heter Niklas han berättar att mina levervärde inte är så bra så jag får vänta med de nya cellgifterna och bara få medicinen i droppform. Niklas bestämmer att sänka både cortison och Keppra, det som kan hända är att jag kan få ep anfall. Sen efter långt samtal med läkaren var det dax för min droppmedicin, en jättegullig sköterska med en så häftig frisyr satte nålen perfekt, jag berömde hennes frisyr, hon gav mig då en så varm kram och berättade att beröm är de minsann inte bortskämda med, nej istället låter det, skynda kom, maten är kall, osv, osv, så hon blev glad när jag berättade om min tyck om eller inte tyck om lista. Niklas berättade att han så fort hört ifrån neurologenöverläkaren han skulle åka på semester och kaxiga jag säger då, jag kan ju hänga med, han har så snälla ögon, nej inga flirter här, jag har ju den bästa, jag måste säga det igen, mitt vårt hem har varit som en mindre blomsteraffär, tack alla som genom tankar, sms vykort, blogginlägg och alla sätt ni når mig på, pga av min syn har jag svårt att både skicka och läsa sms och svara på dem. När onkolog och neurolog har diskuterat mig kommer det säkert snart igång. Träffade  inte mina vänner i hjärntumörteamet, men om tre veckor är jag tillbaka då ses vi jag lovar. Jag berättade för Niklas om arbetsplatsen jag har i huvudet han ler mot mig och säger vet du, det är precis vad du har, de arbetar för högttyck, de har två operationer att ta hand om som skett inom ett år, så självklart jobbar de för fullt. Får jag ta någon starkare panodil? Jag har ju slutat med morfintabletterna. Jag vet att ni är ganska många som läser min blogg, min mentala hälsa gör att jag fäller tårar ofta men även Niklas sa att det är en form av rehabilitering
Självklart ska du ta en pilla när du är i behov av det, har man ibland ätit 43 tabletter en dag så är det nog så att jag vill undvika onödiga piiller som susar ner mig Nä, bloggen slut för denna gången, glömde önska Pernilla välkommen till min blogg, ni är alla sååååååå betydelsefulla förmig 

Kommentarer
Postat av: Kerstin Lindfors



Kära Marie!



Jag har oxå gjort en "tycka-om-lista" och

DU är överst på den! Jag tror att många håller med mig?



Vill stötta dig så mycket det går och visst är du

helt otroooolig. Din humoristiska sida

har en läkande effekt precis som alla tårarna!



På mina promenader längs havet tänker jag speciellt

mycket på dig eftersom jag vet att vi SKA ses på Fria Bad

och "hoppa både högt och långt"!



GULDKRAM

från din "hoppvän"

Kerstin



2011-07-31 @ 22:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0