Känns som ett hån

Idag bland posten låg ett brev från service resor skåne. I detta kuvert ligger även två blomsterchekar på 2x 50 kr var, men när jag läser brevets innehåll, blir jag både arg och ledsen, är det något jag inte tycker om så är det lögner, jag är uppväxt med att ärlighet varar längst. Det står att de tagit upp det med den berörda föraren och jag då hade sagt att jag själv kunde gå in, den frågan fick jag aldrig de beklagar att jag ramlat och  skadat mig.
  Vem har sagt det utan att jag skadat mig, men om det inte varit för två kvicktänkta peroner som hinner  hade fångat upp mig kan jag inte svara på vad som kunde hänt. Någon från skånetrafiken får gärna höra av sig till mig så jag får berätta min version. Jag är inte dum i huvudet utan bara en ganska  nyopererad patient för hjärntumör,  förstå mig rätt blomstercheckarna känns som ett hån!!!!!!!tyvärr kan jag inte njuta av blomsterchekarna utan samma summa och lite till kommer jag att skänka till canserforskningen. Jag är inte ute efter någon hämnd, men lögner accepterar jag inte hoppas av hela mitt hjärta att han lärt sig något av det här, jag har fått rädsla bara blivit galet rädd för att falla .
Jag var det fanns fler brev hemma  bla tid för magnetröngen, läkrbesök och därefter starta min nya behandling, jag är så glad att det kommer igång, men det gör mig också så labil  min nya behandling och dä, som kommer att pågår i omgångar av 6 cykler. Jag, också måste vi efter allt gnäll berömma eftervård i Sverige, där det bara rullar på av proffsig personal.    

Kommentarer
Postat av: Kerstin Lindfors



Kära Marie!



Så dåligt skött av Serviceresor. De kunde ha ringt upp dig och bett om ursäkt och hört vad som hänt! Att sända blomstercheckar är som du skriver ett verkligt HÅN och HD borde skriva om det. Nästa gång du åker och får fin hjälp (rätt hjälp) så dela ut blomstercheckarna till honom/henne som en markering.



Detta påminner mig om min mamma som satt i rullstol förlamad i halva kroppen. De glömde spänna fast stolen i bilen så den slog baklänges och mamma slog huvudet i bussgolvet. Chauffören slet och drog för att få upp henne. Jag anmälde detta och jag ringde dem men de bagatelliserade det hela eftersom hon ej var synligt skadad!!!. Ingenting hände och jag har aldrig glömt detta!!

Man blir så ledsen över hur lite empati och förståelse vissa människor har!!



Jag hoppas att soffan och TV:n är placerad och du sitter där och kan njuta av nya lägenheten och att en sak i taget blir placerad som du vill. Det tar ett tag innan man "bott in sig"!



Mina enerigikramar och tankar får du varje dag!



Din "hoppvän" Kerstin

2011-07-14 @ 20:46:17
Postat av: Ami Rendahl

Kära Lillan!

Jag vet inte hur många gånger om dagen vi tänker på dig, men det är i stort sett hela tiden. Vi känner dig och vet hur du har det. Men ingen kan ändå riktigt sätta sig in i din situation. Trots detta har du alltid ork att se till att vi alla har det bra. Nu ser vi framåt, även om det vissa dagar känns som det går bakåt! ♥ kramar

2011-07-14 @ 22:42:07
Postat av: Martina

Roxette den 4 november, boka det mamma;)

2011-07-15 @ 21:40:40
Postat av: siw

Kramar i massor till dig/er. Siw

2011-07-17 @ 15:02:36
Postat av: Ewa

Alla är klart överens om att serviceresor skött detta mycket dåligt! Men, lägg inte mera energi på dessa människor de är inte värda det! Försök att använda all din energi för ditt eget välbefinnande.

En nypa frisk luft, om så bara vid fönstret, musik du gillar känn lugnet o harmonin komma genom kroppen.

Kram till er alla

Ewa

2011-07-18 @ 13:55:18
Postat av: Lotta Malmgren

Hej älskade Marie. Så skönt att höra att du mår lite bättre och att du kommer att börja din behandling snart. Har jag missat något men har ni flyttat? Hoppas du fått mitt kort.

Ringer i veckan och hör om du orkar prata

Kram Lotta

2011-07-18 @ 21:40:21
Postat av: Pia-Lotta Wiberg

Hej Marie

Oj vad tiden har gått fort och det har hänt massor som jag inte hade en aning om ! Men det känns så skönt att du går åt rätt håll nu Marie. Ringer dig och ser om du orkar prata , våra hakor brukar ju funka bra :) Bamsekramar Pia-Lotta

2011-07-21 @ 08:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0