Min semester fick inte det slut jag önskat!

 Ordspråket brukar säga, den som väntar på något gott!!!, men om det goda kan vara av ondo, är väntan inte så behaglig! I går var väntan exakt så, fast i min värld, skulle Mats tillsammans med våra Älskade ungar, komma hem och det första jag ser är glada leende och en bukett blommor,men det första jag ser på Mats är tårarna som faller på hans kinder! Jag tror jag hör mig skrika NEJ!  Vi kramar om varandra. Han berättar att inom 2 till 3 veckor ska jag opereras. Tumören har växt och inte svarat på cellgiftet, men den sitter tydligen bra så den berör inte tal och motorik. Jag erkänner jag är rädd. Snälla ni jag skulle ju ha en NOC behandling på ett och ett halvt år!? Anna min läkare hade sagt till Mats att efter operation ska jag få en annan mycket dyr medicinering som ska vara effektiv och som jag ska må bra av. Ja låt mig få komma dit så utvärderar vi sedan. Nu ska jag sluta med all cellgift, så jag kan få upp mina blodvärden till operationen.  Än en gång fick Mats den tuffa uppgiften att meddela våra barn, syster , bror och far, Emelie och Mattias kom Martina jobbade till kl 20,00, kram kalas med tårar förstås, men beslutet vi har tagit står fast , det här ska vi fixa., Ni gör mig så stark, Nu ska vi njuta av sommarvärmen, Tias jag ser fram emot bilturen i cabben, "frissan" behöver jag inte vara rädd om  längre den åkerju snart av igen;) så det blir att ta fram mina sjalar igen!

 Man kan prata om dålig taiming? Vi har sålt vår fina lägenhet, skaffat en ny på tågaborgoch flyttar i mitten på juli,  men jag ska fördriva min tid med att packa så har jag något att syssla med och tänka på annat, innan operation!  Passar också på att än en gång tacka alla som med sina samtal, tänkvärda ord och som med sin  värme berikar mitt liv. Min far sa något bra igår, nu är det tro hopp och kärlek som gäller, så rätt, så rätt!

Kommentarer
Postat av: Anita

Lillan!

Vi tänker på er och som jag nämt innan måste man gå omvägar för att nå sitt mål.Ibland kan man tycka att man får kämpa för mycket. Känner jag dig rätt så ror du det iland, du är inte den som ger dig i första taget. Vi finns här om ni behöver oss.

Många kramar från Anita och Ronny.

2011-06-02 @ 11:27:11
Postat av: Kerstin Lindfors

Kära Marie!

Du är otrolig som bloggar och kan delge dina innersta blandade känslor vid detta svåra besked.

Mina tidigare digitala energikramar ligger kvar och hjälper dig, men nu skulle jag vilja hålla om dig läääääääääänge!



Du vet att vi ska ses på våra långpromisar vid havet!

Vi tar ett "hopp" i taget och jag tror att vi också ska lyckas hoppa från muren vid Fria Bad när du blir frisk! Oddsen är goda!



Så trevligt att ni flyttar närmare mig.

Massor av energitankar och hälsningar till dig och din goa familj!

Kramar Kerstin (Allers)



PS! Marie! Hoppas cabbeturen var skön!

2011-06-02 @ 17:19:55
Postat av: Birgitta och Kalle

För det första, välkomna upp på höjden. Det är ibland jobbigt att ta sig upp, men väl uppe njuter man i fulla drag. Hoppas ni skall trivas. Vi önskar dig lycka till med operationen. Nu kan det bara bli bättre. Kramar från Kalle och Birgitta.

P.S. Vi ses i backarna

2011-06-03 @ 21:41:26
Postat av: Anne o Anders Larsson

Hej

Vi träffade Mats i går eftermiddag när vi satt o fikade i solen och vi säger återigen som Anders: Fan, fan också!!!!!! och solen gick i moln! Tänker på dig/ er, kramar dig och ,lät för oss att säga men häng i!!!

Kram till alla i familjen från Anne o Anders

2011-06-05 @ 11:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0