Telefonen ringer!

 Telefon signaler kan väcka känslor! Ringsignalerna på Mallorca gjorde att jag blev lugn, hemtelefonsignalen är helt okej, men Mats mobil signal förknippar jag med besked från Lund! Igår när vår hemtelefon ringde igår svarade jag......Det var min Läkare Anna från Lund.  Hon skulle gå på semester och innan dess ville hon höra hur det var med mig och även informera lite om kommande operation. Anna var uppriktigt ledsen över att hon behövde lämna oss det här beskedet hon fick göra, men hon är så positiv, hon har försökt skynda på operationen,  men som hon sa det är lite positivt att vänta lite så mina blodvärde blir lite bättre till operationen, men som det ser ut nu kommer min operation att ske midsommarveckan! Det blir ingen blomsterkrans om huvudet denna midsommar, nä nu blir det bandage som gäller, jag får leta fram en blommig sjal:).  Anna frågade om hon kunde hjälpa mig på något sätt, som att svara på frågor osv. Jo Anna du kan avbryta din semester och vara med mig i operationssalen, jag såg framför mig hur hon log, det är väl inte för mycket begärt sa jag och," log tillbaka och vi skrattade båda två. Men hon lovade mig att personalen på NK är helt fantastiska. Jag får tänka att jag ska shoppa på NK istället för att vara på Neuro kirurgen som det heter.  Hon sa också att hon har nära relation till personalen på NK, jag sa, då vill jag be dig om en tjänst! Om jag kan så lovar jag dig det. - kan du prata med dem och be att någon håller min hand och pratar med mig tills jag har somnat!!! Annas svar kom omgående, självklart att jag ordnar det, och Anna kan jag lita på.  jag var nära att säga hejdå min vän, men jag hann lägga till jag tror du vet hur mycket du betyder för oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0