Vilken "fantastico eftermiddag!



 Min älskade son, ringer meddelar snabbt kl, 13:30 står jag nedanför då får du vara färdig för då startar vår utflykt. Mycket riktigt, "cabben" är på plats! , med keps och solskyddsfaktor på näsan, spinner vi igång:)
 Mölle är målet, efter lång väntan i glasskön, får vi vad vi vill ha, Tias, Tom och Jerry, gav oss lite skratt, cortisonet jag äter ger mig aptit, så vad passar bättre än en Mölle glass, vilket innebär, glass, grädde, sylt och gräddbulle:), kanske inget bra val i högsommarvärmen, men så gott, spillde en del, men det bjöd jag fåglarna på.  Vi satt på piren, och pratade  , ibland föll tårarna, men det finns tårar av glädje också, den varma vinden och solen torkade dem:) Jag bad Tias ta hand om "Lajban" när jag är i Lund. Vem är då Lajban, jo en 34 år gammal helt platt mjukis nalle, som Mattias fick han när föddes för just 34 år sen. Lajban tog Mattias ner till mig när jag skulle opereras på Mallorca, otroligt men sant, de stoppade honom i ett saneringsbad och lät honom vara hos mig:) tror inte Sverige är lika tillmötesgående, men vi får se, Min älskade "Snutt", kom hem och fixade foto på alla mina "ungar", som jag ska titta på när jag vaknar upp efter operation, plus, vårt familjrkort, som Tias hade med till Spanien, Otroligt, att jag minns vilken lugnande effekt, foton hade. , jag har förklarligt nog inget minne av förra operationen, förutom alla drömma, undrar om indianerna är med mig även denna gång!?????  Det jag också minns från Spanien, är att människor skrattate och pratade mycket runt omkring mig, och det jag minns tydligast är min älskade familj, som var hos mig vid varje tillfälle de fick, och att de alltid kom med ett leende och alltid var så glada:)  "ungar" tror ni att vi äter tappas på rummet , här i Sverige????, tror inte det, men den tappas måltiden, var garanterat det godaste jag ätit någonsin:) Jag undrar också, vilket språk jag pratar när jag vaknar upp, i Spanien, pratade jag flytande spanska, och även en del obegripligt, svenskan var borta i varje fall:) Vi ska prata med Lund på Tisdag, hoppas jag får datumet för operationen då, vill veta lite praktiskt runt omkring, nu kommer jag ju ner och mår hyfsat, på Mallorca var jag ju inte hanterbar, men måtte de ha bra lugnande , jag vill slippa hälla "eter" över mig denna gången, så jag skulle somna, dröm så klart, men jag kan fortfarande känna hur etern, rann i hela ansiktet!!!!!!    

Det är många som har ringt och velat prata med mig, Ni ska veta att det betyder mycket men orken är inte där,  vi tar igen det längre fram, eller hur, men som sagt det värmer mig att ni tänker på oss!

 Älskade "ungar" tack än en gång för all er envishet, undrar vem den kommer ifrån:), utan er och er kärlek är vi ingenting, Älskar er såååååå!  

 

Kommentarer
Postat av: Kerstin Lindfors

Hej Marie!

Vilken fin Porsche! Kan tänka att det var underbart att sticka till Mölle och njuta av glass i detta varma fina sommarväder!



På tal om Tur-Lajban så köpte jag (1955) min Tur-Tricky (en jättesöt apa - när man vickar på svansen så rör sig huvudet/svarar JA el NEJ). Vi har prata mycket med varandra under 56 år och han gav mig alltid de rätta svaren!!! Jag köpte den i leksaksaffären som låg i bottenvåningen av ert hus (tror att Synoptik ligger där idag). Jag sparade själv till bussresa (fr Landskrona 4 kr tor ) och apa 36:50.



Jag vet vad ett sådant litet djur kan betyda!

Klart att Lajban ska vara med på sjukhuset!



Tänker på dig och du får

flera energikramar från Kerstin (Allers)

2011-06-05 @ 16:32:27
Postat av: siw

Hej Marie, det känns bara bra att du verkligen säger nej när jag ringer. Det är du som bestämmer och jag känner mig glad av att du säger ifrån. Många lyckönsknings kramar får du. Vi hörs och ses kanske nån dag på stan. Kramar Siw. Hälsa alla.

2011-06-05 @ 19:19:14
Postat av: Ami Rendahl

Kära Lillan!

Vill bara ge dig en ♥kram. Du är en så fin vän!

Tycker om dig!

Ami

2011-06-06 @ 19:39:17
Postat av: Katarina Landahl Laopodis

Du är så duktig som bloggar och delar med dig av dina tankar, du har gått igenom så mycket redan så det här skall också gå bra. Kram Katarina.

2011-06-06 @ 20:01:38
Postat av: Anonym

Hej vännen vilken häftig bilresa ni måste ha gjort!

Ser så härligt ut. Hoppas nu att operationen snart är överstökad och du får återgå till din sommar semester med sol o värme o massor med ny energi. Lund verkar ha superkoll på din ovän i kroppen, du ska se att snart jagar de ut honom med blåslampa:). Därefter stänger du dörren för alla ovälkomna gäster! Sommar, sol o värme finns där för dej.

Bamsekram

Ewa

2011-06-07 @ 13:35:40
Postat av: Kristina

Hej min vän!

Du vet att jag följer dig på din blogg och efter att jag läste om din operation så har jag meddelat "kollegorna" hur läget ligger. Du vet också att jag tänker på dig och din familj hela tiden! Nu gör Lund det de är bra på och efter det kan det bara bli bättre!!! Vi hörs när du känner för det :) En stooooor bamsekram från mig. (Ps. När jag går förbi min "Marie-nalle" så brukar jag ge den en liten klapp och skicka en tanke till dig!)

2011-06-07 @ 17:30:47
Postat av: Sara

Hej Marie!

Brukar följa dig på bloggen men blir ju så klart också uppdaterad via sonen. Du ska veta att vi tänker på dig! Skickar en massa styrkekramar till både dig och Mats. Många kramar Sara, Daniel & Nils

2011-06-08 @ 13:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0