Akutmedicinen, mitt andra hem!

Vaknade idag torsdag 3 mars, känner mig inte bra!!! Feber igen, VILL INTE! Martina kommer och hämtar oss och kör oss till lasarettet!
Jag kommer in meddetsamma och det bara rullar på, läkare och sjuksköterska direkt, blodprover, EKG och ny lungröntgen. Oj vad jag måste kosta pengar!!! desto större anledning för mig att jobba som volontär( Masse har redan börjat...han jobbar extra på transport:) han kör i full fart genom källargångarna fram till röntgen, med mig sittande i rullstol :) 
Värmen och empatin finns i Sverige:) Vilken vård jag har fått.....alla ni på medicinakuten, så proffsiga jag blir så berörd!!! Josefin, måste bara berömma dig, jag kände INGENTING när du stack mig, och nu är jag så sönderstucken att jag själv känner knutorna i mina vener! Och Du sjuksköterska( minns inte ditt namn) som så glatt kände igen mig, och bjöd Mats på kaffe och kramen du gav när vi skulle åka hem och med orden Nu hoppas jag att vi inte ses här fler gånger:)  jag lovar, all personal och alla läkare, tack för all er kunskap och all tid ni tar er och att ni får mig att känna mig som om jag vore den enda patienten! Infektionsläkaren kom och berättade resultatet från röntgen, och den var bättre än den förra. Han sa att det kan ta upp till 6 veckor innan lungorna läker efter en lunginflammation, och att febertoppar kan komma och gå. Hoppas bara att jag får påbörja behandling nästa tisdag. ska lämna nya prover på måndag och ny sänka, så det är väl det som styr fortsättningen. Hade inte tänkt skriva något idag....men har fått order om att sitta upp så mycket som möjligt, så då får det bli dessa enkla rader:)

Kommentarer
Postat av: Ami Rendahl

Kära Lillan!



Bra att du åkte till doktorn igen, bättre en gång för mycket..Och bra att du sitter upp, våga inte lägga dig ner!

Skönt också att röntgen såg bättre ut. Allt kommer att ordna sig. Tänker på dig!♥kram Ami

2011-03-03 @ 19:01:04
Postat av: Pia-Lotta Wiberg

Hej min Marie !



Tänker på dig och jag vet och känner på mig att det här fixar du :)

vad skönt att lunginflammationen börjar bli bättre.



Bamsekramar Pia-Lotta



2011-03-03 @ 20:45:09
Postat av: Anonym

Hej Lillan!

Vill skicka en kram som får dig på bättringsvägen. Dina texter utstrålar värme som får människor att må bra. Hoppas du blir bättre - snabbt!



Kram Marie

2011-03-03 @ 23:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0