Alla dessa "piller"

 Jag har ingen koll;(  Höll på att bryta ihop häromkvällen nä rjag upptäckte att jag höll på att ta fel  tabletter !!! Jag, vill och måste försöka ta lite ansvar själv för mina "droger" , när jag upptäckte mitt misslyckande, blev jag frustrerad och ville  iväg och bara tömma lådan med alla piller i toa stolen! Men jag är ju som jag själv sagt en ganska klok kvinna  och sansade mig och lämnar åter igen över rodret till Masse! Jag finner kanske så småningom en röd tråd i detta "pillerintag" Karin har gett oss ett schema hur dag efter dag ska se ut, så vi kryssar efterhand! jag intagit mitt gift! Se nu bara till att göra nytta!!!


På tal om Karin:) Jag fick min" Karin må bra dos igår" , när jag pratade med henne i telefon, hon ringer mig en gång i veckan, och jag kan ringa henne Nästan när jag vill;) Karin jag hoppas du förstår hur mycket du betyder för mig. Du besvarar alla mina möjliga och omöjliga ledande frågor med stor empati och proffsighet! Jag sa vi ses nästa onsdag, nej, Marie jag berättade ju för dig att jag är på utbildning då! Våga dig inte Karin, du ÄR färdigutbildad!!! Och Du SKA sätta mitt dropp och sitta och småprata med mig på sängkanten!!!! Se till att vara här!!!! Du skrattar men jag är fullt allvarlig, men du säger med ett leende jag tar det som en komplimang! DET ÄR DET men, nu (just nu) tänker jag bara på mig själv;(

Minns mitt första möte med Karin på avd 27 i Lund. Hon kom in med sina skyddskläder presenterar sig som Karin från hjärntumör teamet, och lämnade över en hög information, som jag fortfarande inte har läst! Redan då satte du ett varmt intryck hos mig.  Vi skrattade gott ihop när Du berättade att efter  mitt tips på "sprit" vid näborrarna när det "går " kräksjuka . Du hade berättat om det på en fika rast,  så nu går alla mer eller mindre omkring och luktar "sprit,hela tiden" Ja man har väl lärt sig något under alla åren i barnomsorgen;)      
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0