avd 27 ros eller ris upp till bevis!

Lund och inskrivning med läkarbesök. folk, folk överallt, men ingen har tid tydligen skulle  alla skulle  på möte... läkaren skulle leta upp mig!  Efter en halvtimme dyker han upp han berättar om min kommande  behandling, men snälla Du titta på mig när du pratar, han vände sig till Mats hela tiden Mats försvarar honom  lite med och säger  att han är lite  vindögd ! Pratar med Karin  och möter min favorit doktor Anna, hon ger mig en spontan varm kram och med ett leende säger hon så, fräsch och pigg du ser ut! Vi  noterar att det "går" kräksjuka på avd 27 varningsklocka 1;( Tur jag har min egen "sprit" med mig;) får lite !flaschback, med varningsskylt  skyddskläder och isoleringsrum! Öppet sinne gäller...sån otur kan jag inte ha igen, ELLER?!


DAGENS KONSTATERANDE....  AVDELNING 27 OCH JAG HAR INGEN BRA KEMI TILLSAMMANS!!!!!


Efter min nattpermis är jag tillbaka i Lund igen, får min säng och får dela rum med en kvinna. I väntan på att Karin ska hämta mig till min första cellgiftsomgång i dropp, sitter jag på sängkanten och väntar. Vad händer??!!
 Hör, kräkljud bakom mig och känner något "flytande" i mitt bakhuvud! Detta kan  inte vara sant... min rumskamrat kaskad kräker;( jag och Masse springer ut och kallar på personal, SNÄLLA GE MIG EN DUSCH SÅ FORT SOM MÖJLIGT!!! Kaos på avdelning 27, folk springer hit och dit, ingen struktur som jag kan se. Efter dusch och rena kläder träffar jag Karin. Så glad jag blir att se dig, "rädda" mig från detta!!! Vi går till rummet där jag ska få mitt dropp, får ligga ner och hon gör mig aldrig besviken , nålen "glider" in, efter 35 minuter är "giftet" på plats och allt har gått bra.

Träffar läkaren. Han anser att jag redan är smittad OM det nu är vinterkräksjuksjukan;(?! och vill att jag behåller min sängplats bredvid den fortfarande kräkande kvinnan, för att även isolera MIG!? och kunna ha koll på mig under kväll och natt så jag inte får några reaktioner på tabletterna som jag ska ta ikväll!

DAGENS FRÅGA: Vem Hade VÅGAT/VELAT GÅ IN PÅ VÅRT RUM OCH KOLLA så allt var okej; jag bara undrar av egen erfarenhet  sist stod stod de och lös in med ficklampa utan att öppna dörren!!! 

VILL INTE STANNA!! Kommer jag inte att må illa av min medicinering, gör jag ju det garanterat av vetskapen av alla "bacillusker" som huserar i vårt rum!

Karin min "FANTASTICO vän, tycker situationen är ohållbar och pratar med läkaren som till sist säger okej till att jag åker hem. Med restriktioner på tabletter, och ev biverkningar och med ett telenr vi kan ringa om vi blir osäkra.
  Efter att jag gett Karin lite tips på användning av "sprit" man (man ska ta lite runt näsborrarna, skrattade hon glatt och säger jag ringer dig imorgon...ringer jag inte så vet du att tipset inte "funka";)


 





  

 


Kommentarer
Postat av: siw

Å Marie. ja då va de tid igen, hoppas det går bra att vara hemma. Och att du klarar dig från kräksj.

Kram Siw

2011-03-17 @ 08:37:51
Postat av: Anonym

Stå på dej Marie, detta är inte sant, Sverige år 2011. Skärpning krävs inom vården. Du som var läkare vid detta tillfälle, hoppas att du läser Maries blogg, att vara läkare är ett kall att kunna hjälpa människor inte stjälpa.

Åter till dej Marie, Jag tror att din bästa skötare är Mats så du gjorde garanterat ett rätt val. Sköt om dej, Kram Ewa

2011-03-17 @ 09:11:41
Postat av: Martina

U rock mummy! Älskar dig!

2011-03-17 @ 09:36:32
Postat av: Charlotte Wetterberg

Hej Marie!

Det är med gråten i halsen och tårarna trillandes ner för kinderna som jag under kvällen läst hela din blogg. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du ska gå frisk ur denna kamp. För mig väcks många minnen till liv, som jag tror att du vet och förstår. Allt känns som om det hände igår....! Ta hand om dig!/ Lotta

2011-03-17 @ 23:44:46
Postat av: Helena B

Marie, Mats, Tinus och resten av den Rendahlska klanen, vill bara skicka varsin stor megakram (och en käftsmäll till vissa väl valda, men det fokuserar vi inte på nu) till er allihopa. Jag håller tummar och tår i alla små steg och vändningar som den här resan tar och tänker på er varenda dag och timma... Sköt om er och varandra, tusen kramar Helena

2011-03-18 @ 12:55:10
Postat av: Anita Pettersson

Hej Marie! Jag tänker mycket på dej och har fått tips av Lennart att läsa din blogg. Efter detta skulle du kunna bli författare!! Jag vill ge dej ett tips att äta HELA vitpepparkorn för att slippa kräksjuka. Säkert känner du till denna kuren sedan innan. Det funkade här när vårt barnbarn blev sjuk hos oss. 15 st i några dagar tog vi! Du behöver alla dina krafter till annat nu, kräksjukan kan du ju få slippa! Ha det så bra!! Våra tankar är hos er alla // kram AnitaP

2011-03-20 @ 21:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0