Krafterna är SLUT!!!

Vaknar åter med feber tisdag morgon, vad händer????
 Åker till vårt andra hem, där vi blir så väl mottagna, ja  man är ju kändis där nu för tiden! lämnar nytt urinprov som ska skickas på odling, stick i fingret....AJ, det gör ju ont;( slipper övriga blodprover eftersom alla blev tagna i måndags.  Läkaren kommer undersöker, frågar och pratar och jag tar mod till mig att ställa en fråga som har oroat mig! - vill du känna under min haka, där finns det en körtel eller något, för det kan väl inte vara så enkelt att det är en dubbelhaka?! Läkaren känner och med ett leende säger han, ja inte är det någon körtel inte, utan du ställde diagnosen själv!!!!! Det ÄR en dubbelhaka;) Ja cortisonen har många funktioner! Men jag är övertygad om att det inte är ofta en man kan glädja en kvinna med att berätta att detta är en hederlig dubbelhaka:) och att man tar det som en komplimang och blir glad!

Onsdag morgon tid för läkarbesök med behandling  i Lund. Vaknar kl 7.00 säger till Masse, Nu orkar jag inte mer, nu får dom lägga in mig, jag mår så dåligt , så dåligt, Feber och totalt slutkörd! Vi kör ner till Lund och hör vad dom säger säger Masse!
 Min favorit läkare Anna tar emot mig, hon hade precis läst min journal från Helsingborg såg att mitt odlade prov  var en kraftig bakteriell urinvägs infektion, och som hon sa du går på en ännu tuffare cell behandling nu din kropp tar stryk, och får du då en infektion, så blir det som dubbelt upp. Anna säger till mig, Du är lite rund om dina kinder.... jag svarade, Hördudu du, min dotter var lite mer finkänslig hon sa...Mamma du klär i lite i runda kinder, ha, ha, kanske är hon partisk;) Men Anna bestämde att jag ska trappa ner cortisonet säkert inte för mina runda kinder, utan för att behovet inte finns där längre och likaså epelepsi tabletterna efter min dos av min favorit doktor, ger jag henne blick och säger vi ses till nästa läkarbesök!!!! Då svarar hon med ett leende jag lovar göra ett seriöst försök att pricka in dig! Nu återstår bara att bli nerbäddad hos Monica för min droppbehandling. Karin är på utbildning men hade skrivit en "manual" vad Monica skulle tänka på när det gällde mig. Gulliga Karin, Monica du är också självskriven på min Tyck om lista;) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen, Någonstans bakom orden jag orkar inte mer finns ändå din otroliga vilja. Hoppas att du känner att krafterna kommer tillbaka när vårens första värme ska komma i helgen. Varma bamsekramar till dej och de dina. Ni fixar det här tillsammans!

Ewa

2011-03-31 @ 11:46:36
Postat av: Ami Rendahl

Tack Lillan för att du är en så fin vän och svägerska! Önskar så att du snart ska få krafterna tillbaks.

♥kramar Ami

2011-04-03 @ 20:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0