"la familia"

Stark, jag? Har nog aldrig känt mig så vek och svag ;( Pencillinbytet gav resultat, skönt! men jag har förstått att lunginfammation inte är att leka med, det tar sina veckor att återhämta sig." Assistenten" var i Blekinge på en endagstur hela fredagen. Men mina älskade "ungar" skulle komma upp och luncha med mig. Emelie var på tjejresa i stocholm, så välförtjänt :) shoppa, loss Em,  det går många skor på en starwarsgubbe ;) Linus jobbade, så det var innersta "la familia" , som skulle samlas. Men jag insåg tidigt att det var jobbigare än jag trott att vara ensam! Längtade till ungarna skulle komma på lunchen
 och att Masse, skulle komma hem! Helt plötsligt var all styrka borta, hjärtat slog( tur är väl det) blev rädd när telefonen ringde, rädd att det skulle vara sjukhuset som meddelade något resultat, galet ja, jag vet! Så stackars mina "ungar" ni fick alla mina tårar och rädsla! När ni skulle gå blev det för mycket! Jag vet att det är okej att jag visar hur jag mår.... men detta var lite väl ostabilt! 

Men jag mådde snabbt bättre, lyssnade till mitt kloka jag och pratade med många av mina nära och kära!

Idag måndag ringde väckarklockan 07.00 provtagning väntar så tidigt som möjligt så att Lund får svar och kan meddela om jag får starta behandling på onsdag. Båda mina favorit A var på plats...Agneta i receptionen, och Anne inne på prov. Det var länge sen Anne men det känns alltid lika varmt och tryggt och så proffsigt, tack snälla ni för att ni är ger mig en sån värme och empati!

NU VET JAG INTE OM JAG ÄR ARG; BESVIKEN ELLER LEDSEN!!! MIN!?? kontakt man(kvinna) från försäkringskassan ringde precis! efter  lite "kallprat" började hon prata om att mina sjukdagar snart tar slut?! Jag berättar om  hur min situation ser ut och att jag väntar på en ny behandling under ett och ett halvt år! Hon babblar på att jag ska ansöka om nya dagar och om hur mycket i procent jag ska få...... jag vet att det finns regler för detta , och givetvis gäller dom också mig, och du gör ditt jobb!  Jag vill inget hellre än att vara arbetsför igen, men nu ska jag begära nytt läkarintyg plus att hon vill ha ett papper på  hur min medicinering kommer att se ut under den här perioden. Ska den verkligen vara så lång  ifrågasatte hon?!  Hon avslutar vårt samtal, med att hon hoppas att jag inte tror att f kassan jagar mig och tillägger  att jag ska krya på mig. Du har ju en allvarlig sjukdom, jo tack jag vet!...jag vill bara att du ska få rätt sjuklön, FÖRLÅT, men nu säger jag bara ha, ha, med ironi... Du lyckades ivarje fall att få mig att må SKRÄP!

Tur att jag har så många må bra människor runt omkring mig.....stärkande, värmande samtal, djupa:) roliga, långa korta alla lika betydelsefulla! Massor av talböcker jag fått låna av en kär vän.....vilket bra sätt att "läsa böcker på!!!  "läser "nu efter ett tips... "hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, helt underbar!!! 


YES! Karin ringde precis från Lund, mina prover var bra så imorgon bär det iväg till Lund, ska träffa läkare kl 14:00 och därefter Karin  för mer info ang inläggning på och behandling på onsdag:) lite av skräckblandad förtjusning! Berättade för Karin om samtalet från försäkringskassan! Karin som är lugnet själv.....blev upprörd, och ifrågasatte deras metoder och framförallt deras ifrågasättandet!!!

Kommentarer
Postat av: Anita

Förstår att du blir upprörd efter ett sådant samtal.Myndighet är myndighet, undrar om de vet vad empati är. Kanske skulle de bli bättre av att läsa din blogg.kram till dig och din assistent.

2011-03-14 @ 16:04:59
Postat av: Siw

Hej igen!

Mmmm man undrar när man pratat me FK om man är nåt annat än ett person nummer för dem. Visst dem gör sitt jobb mennnnnn. Suck.

Lycka till i Lund om man nu kan säga så, ja du vet vad jag menar. Kram Siw, hälsa dem andra.

(i familjen)

2011-03-14 @ 22:31:27
Postat av: Anonym

Hej igen!

Mmmm man undrar när man pratat me FK om man är nåt annat än ett person nummer för dem. Visst dem gör sitt jobb mennnnnn. Suck.

Lycka till i Lund om man nu kan säga så, ja du vet vad jag menar. Kram Siw, hälsa dem andra.

(i familjen)

2011-03-14 @ 22:32:03
Postat av: Pia-Lotta Wiberg

Marie jag tänker på dig.



Bamsekramar till dig o Mats

2011-03-15 @ 22:33:32
Postat av: Pia-Lotta Wiberg

Marie tänker på dig.



Bamsekramar till dig och Mats.

2011-03-15 @ 22:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0