Ta inte allt mitt blod!

Feber, taxi upp till mitt andra hem! Jag möts direkt av den söta sjuksköterskan (som jag nu vet heter Marianne.) Att någon kan säga med en sån värme....VAD GÖR DU HÄR????? Kramen du gav  betydde mycket för mig!

Läkaren kommer in, nya prover, jag har hög puls....och han frågar om jag är orolig??? Ja, vad tror du?! Yr av feber och läkaren på ena sidan och en manlig sjuksköterska som ska ha BLOD på andra!!!! då har man väl rätt att vara orolig!

En lite komisk situation uppstod när han känner och klämmer på min mage och ställer frågan? Är det din mage ? Klart magen är MIN!!!! han svarar med samma fråga en gång till.-Är det din mage?!
_Tycker du jag är tjock? och jag gav en lång förklaring om matfrosseri och cortison tabletter! Men jag fattar fortfarande ingenting!!!!

Efter flera stick i både fingrar och armveck, känner jag inte mig så kaxig längre. När han försökt i min sämsta stickarm  utan att lyckas "kaxar" jag till mig och säger.....Kör på den högra och invanda, den är säkert spårad och klar! Alla dessa manliga sjuksköterskor, tur att ni är så gulliga och alltid lika snällt svarar på alla mina nyfikna frågor. Läkaren beslutar att byta pencillin,, men efter röntgen vill dom även ha en datorröntgen! två timmars väntan. vad letar ni efter???? ja här är det raka puckar- proppar!  inga proppar..... men Läkaren ska be "lung" titta på bilderna! Men efter ett helt dagspass på 8 timmar vill jag bara hem, så SNÄLLA...Släpp hem mig !






Har fått två" måbra" samtal idag;) Min Karin från Lund, det räcker jsg hör hennes röst så öppnas tårkanalerna, nu siktar vi på nästa vecka för mina nya behandlig! Mitt andra "måbra samtal fick jag när "Stefan Holm" ringde mig, vi bokade "date " på onsdag, vi har en hemlighet ihop???!!!...kan bli jätteskoj om det blir så;) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad du är flitig med att skriva. Du är en fena med pennan i hand, men vad ska vi göra med dessa febertoppar, du har ju annat att kämpa med! Så länge som du har glimten kvar i ögat kommer du att fixa det här. Nu ser vi fram mot nya cell power, tänk att få se fram mot dessa:) Många varma kramar, tänker på dej.

Från ett blåsigt o kallt Skövde

2011-03-07 @ 13:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0