en semesterdag:)

 Min Karin ringde meddelade att alla mina prover var bra , även sockret lovar även dig min älskade Martina, jag har ju verkligen hållt igen på sockret, men som du säger att jag nu rört på mig mer är  nog också en stor del. Jag frågade Karin om det nu var ok att äta sött i helgen, och det var det. Ska nu också trappa ner en cortison tablett till, cortisonet är också bidragande till förhöjt socker. Cortisonet gör mig så svag i mina lårmuskler,alltid är det någon biverkning. Ny provtagning på måndag och hör jag inget från Lund är proverna bra och det är bara att åka ner onsd 11 maj och starta ny behandling.
Efter samtal med Karin åkte vi till Helsingör. Vi hann inte av båten förrän jag ville ha ett wienerbröd, oj, det var gott, sen blev det en raskare promenad än jag tänkt, men det var så kallt, så det var inget val, tillbaka i stan bestämde vi oss för att äta en pizza, så god, gräddbullar stod på tur, oh där är dom 20 kr st i svenska men värda varenda krona, 4 st i fin kartong. Innan vi åkte hem köpte vi även ett danskt franskbröd och dansk ost, har inte ätit vitt bröd på länge, känns som om de 3 kilo jag gått ner denna behandlingsperiod, är säkert så gott som tillbaka efter detta "frosseri", det är ju bra när det blir plus minus noll :) men jag ska njuta lite extra denna helg, som, sen blir det gröt och grönt som och förstås sött i lagom proportioner gäller igen. Karin frågade hur jag mår, och jag svarar och knackar i trä nu mår jag som bäst efter behandlingen.Lagom till nästa behandlingsperiod, men den går jag in i mentalt mycket starkare, jag och mina cellpower, fixar det här såklart. Tias och Em om ni läser detta, nu när ni är i Paris, Ta hand om varandra och njut av er minisemester, Calle och jag håller ställningarna här hemma:), vet ni jag har köpt hatten på MQ , bra va, jag kommer att axla Alice Timanders alla huvuddekorationer, överraskningar varje dag kanske;) ingen kommer att känna igen mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0