Ett år går så fort!

Imorgon för ett år sedan 22/5-10 reste jag och Masse till Mallorca, för att "behandla min "utbrändhet"( den 24/5) fick jag min diagnos, hjärntumör på Mallorca. Mattias och Martina var hos oss den 25 och den 26 maj-10 opererades jag! Jag har mycket tid till att tänka, och det här året har varit kantat med så klart tuffa behandlingar, men framför allt så många positiva händelser! Jag är så otroligt glad och tacksam för det här året. Jag har levt ett år efter min diagnos , jag tackar min gud, mitt hjärntumör team i Lund, läkare på Mallorca som gjorde ett "fantastico jobb, min "fantastico familj, och alla som med sin värme stöttat mig i min Kamp!  Min behandling denna omgång heter NOC,  nu knackar jag, ta i trä;) det har än så länge inte blivit KNOCK OUT!!!! , så jag bestämmer att NOC gillar jag, men denna trötthet, är så tröttande, men jag promenerar en runda var dag(nästan) trodde inte att det kunde vara så kul att tömma diskmaskinen, och att ha kraft och ork att laga enklare middag, , positivt det gäller att ha vilja och att omge sig med positiv energi och bara kämpa på och det gör jag i allra högsta grad, mina starkaste energi källor och min bästa medicin är våra älskade "ungar", som hela tiden finns där för oss båda:) med sin närvaro och all positivitet,

Kommentarer
Postat av: Kerstin Lindfors

Hej Marie!



Horngädda till middag idag?



Träfffade din Mats cyklande med ett långt spö och en lång horngädda på pakethållaren. Gott, men de gröna benen får man akta sig för. Min Lasse fiskade mycket och hade en liten båt nedanför där vi bor. Det blev torsk, sill, horngädda och en gång fick han en lax! Gott med fisk!

Igår lagade jag lax i ugnen som jag marinerat med färsk timjan och citron. Recept i Icas senaste Buffé.

Solen sken på min promenad dag men vid Hamilton så började det regna och jag köpte mig en dajmglass och satte mig på en bänk under tak och njöt! Så kom solen igen.

Nästa gång vet jag var jag ska köpa dina goda gräddbullar. Mats berättade!



Jag tänker på dig Marie och jag sänder en stor energikram till dig!

Vi hörs o ses!

Kerstin (Allers)

2011-05-22 @ 13:17:09
Postat av: Charlotte Månsson

Här kommer en Bamsekram från oss i Blekinge med!!

<3 Lotta

2011-05-22 @ 15:24:31
Postat av: Martina

& ni ger hos energi älskade föräldrar!! ;)

2011-05-22 @ 23:03:24
Postat av: Lotta Malmgren

Kram till dig min vän. Ring mig så fort du orkar har massor att berätta

Kram

2011-05-23 @ 12:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0